General

Compromís lamenta que Rajoy rescate la segona circumval·lació d’Alacant i es negue a lliberar l’AP7 i acabar la variant de Benissa

Xavi Tro i Joan Baldoví a Benissa
Xavi Tro i Joan Baldoví a Benissa

El passat 16 de desembre la Comissió d’Obres Públiques de les Corts Valencianes va aprovar per unanimitat de tots els grups parlamentaris una PNL (Proposició No de Llei) que instava al Consell de la Generalitat a exigir al govern de l’Estat la realització de tots els tràmits necessaris per a dotar d’una partida pressupostària suficient la variant de Benissa amb l’objectiu que les obres d’aquesta infraestructura foren licitades aquest any 2014.

Posteriorment, el passat 21 de gener, el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, va enregistrar una pregunta escrita que feia referència a dita PNL i que preguntava si el govern espanyol tenia previst atendre la reclamació de les Corts Valencianes i executar la variant de Benissa a la major brevetat possible.  A dia de hui des de Compromís indiquen que no han rebut una resposta.

Fa unes setmanes, Compromís ha pogut saber que el govern central ha acceptat rescatar la segona circumval·lació d’Alacant, una autopista de peatge planejada de manera irregular, mentre no porta a terme l’alliberament d’una autopista amortitzada com és l’AP7 i no acaba les obres de la variant.

El portaveu de la Coalició Compromís a l’Ajuntament de Benissa, Xavi Tro, ha explicat que després de conèixer que l’empresa concessionària havia registrat significatives pèrdues perquè no s’havien complert les exagerades previsions de trànsit d’esta via, els membres de Compromís per Alacant van registrar una pregunta al Congrés, a través del diputat Joan Baldoví, per a saber quines eren les intencions del govern espanyol respecte a esta infraestructura.

En la seua resposta, el govern de Mariano Rajoy ha indicat que ha de donar solució al conjunt de concessions d’autopistes de peatge que tenen problemes de viabilitat econòmica i financera, “sense que es donen més explicacions sobre aquest rescat que es farà amb diners públics d’unes empreses i uns bancs que han fracassat en el seu model de negoci”, ha apuntat el regidor valencianista, que ha destacat que “tampoc ens han volgut precisar el seu cost”.

Per a Tro, aquesta actuació és incomprensible si es té en compte que, a banda de tindre com a principal objectiu salvar les grans empreses i bancs implicats, es produeix mentre se segueix ignorant l’alliberament de l’AP7, una reivindicació que Les Corts han realitzat de manera unànime al govern central l’abril passat, o la finalització de les obres de la variant de Benissa, avantposant de nou els interessos d’uns pocs abans que de bona part de la ciutadania.

“Mentre, els veïns de Benissa porten més d’una dècada denunciant el perill d’aquest pas urbà, constatat per l’elevat nombre d’accidents, la contaminació que provoca i l’efecte de barrera que genera al poble unes obres paralitzades a maig del 2009, amb més de cinc anys de frustracions i patiment, on al traçat de la futura variant només hi ha pols, matolls i estructures de ferro rovellades i que cada vegada que plou amb certa intensitat ocorren arrossegaments de terra solta, i on el pitjor de tot és que aquestes obres estan totalment abandonades fins no se sap quan, perquè per a Madrid, recordem-lo Benissa no existeix” ha apuntat el portaveu de Compromís a Benissa.

 


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?