General

CIBE-Bloc proposa el tall de la N-332 per a reclamar la variant de Benissa

Obres de la variant
Obres de la variant

El grup municipal del CIBE-Bloc de Benissa perfila ja mesures contunds per a exigir al Govern Central que reprenga les obres de la variant de la N-332 al seu pas per aquest municipi, paralitzades des de fa un any. Entre les propostes reivindicatives, la formació independent-nacionalista parla de concentració ciutadana o tall de la carretera nacional, per pressionar a Foment.

El portaveu del grup municipal, Xavi Tro, va explicar ahir que la variant de Benissa estava reflectida en el Pla de Carreteres de 1984-1991, i per tant, per a “l’any 91 hauria d’haver estat acabada”, va indicar. No obstant això, gairebé 20 anys després les obres quasi ni s’han iniciat.

Tro va recordar que al maig “es complirà un any de la paralització de les obres” d’aquesta via des que l’empresa adjudicatària Begar Construcciones y Contratas, “una de les implicades al cas Gürtel”, va afegir, va parar l’execució en estar en un procés de suspensió de pagaments.

A més, el regidor nacionalista va indicar que també fa set mesos des que el portaveu del PSPV a Benissa, Vicent Cabrera indicara que el Ministeri de Foment anava a signar el contracte amb una nova empresa. No obstant això, “gairebé un any després, Benissa continua sent ignorada i oblidada pel Govern Central en aquest tema i les obres continuen estant completament parades” es lamenta la formació nacionalista.

CIBE-Bloc va indicar que Benissa espera des de fa mesos que se’ls cite en Foment per informar-los de l’estat de tramitació de l’expedient de la variant. El partit va posar termini a aquesta espera, el 7 de maig i si no s’ha rebut una “resposta satisfactòria” es demanarà a la resta de grups municipals que es coordine una mesura més contundent com “una mobilització ciutadana de protesta”, o fins i tot “si és possible un tall de la carretera N-332, buscant d’aquesta forma pressionar el Govern Central per exigir-li el començament de les obres de la variant de Benissa”.

Xavi Tro va realitzar aquestes declaracions en una compareixença pública de representants del Bloc de la Marina Alta, celebrada ahir a Dénia, sobre una altra infraestructura viària, la liberalització del peatge de l’AP-7.

Es tracta d’una altra de les “reivindicacions claus del nacionalisme polític del País Valencià”, va assenyalar el secretari nacionalista comarcal, Joan Gasquet, que va afegir que des del Bloc sempre “s’ha apostat més per aquesta mesura abans que la realització de les variants que s’han fet a la nostra comarca”.

El Bloc presentarà als Ajuntaments de la comarca en els quals té representació una moció en què se sol·licita la liberalització del peatge a tot el tram de l’AP-7 que transcorre pel territori valencià. Queixes que pretenen “arriben a les Corts Valencianes i també a Madrid”.

Així mateix, Gasquet va dir que la societat “ha d’entendre que aquesta liberalització del peatge de l’autopista és una necessitat per al nostre desenvolupament econòmic” igual que la línia ferroviària Gandia- Dénia. A més el Bloc titlla de “greuge comparatiu” amb altres regions del territori espanyol “que s’han vist afavorides per la liberalització de peatges”. El partit creu que la Marina Alta és la comarca més perjudicada, “som els que més paguem per anar a València o a Alacant”, per la qual cosa “és lògic que el moviment pro liberalització sorgira en un poble de la comarca, Poble Nou de Benitatxell”.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?