General

Benissa, una de les destinacions turístiques amb més creixement en xarxes socials a nivell autonòmic

Jornada a Benissa amb motiu del Dia Mundial del Turisme
Jornada a Benissa amb motiu del Dia Mundial del Turisme

El XII Baròmetre de posicionament de xarxes socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana 2018, publicat per la mateixa Generalitat i per l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat.tur) situen a Benissa com un dels municipis que desperta major interés entre els usuaris finals, un fet que es reflecteix en el nombre de seguidors en les diferents xarxes socials analitzades.

És important assenyalar que el baròmetre posiciona Benissa entre els 20 primers municipis a nivell autonòmic, respecte al nombre de seguidors que s’han incrementat en les principals xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), situant-se per damunt de municipis amb molt major nombre d’habitants o majors recursos econòmics.

Concretament, el citat baròmetre indica que Benissa és la huitena destinació que més ha crescut a nivell provincial en Twitter, i el 17é a nivell autonòmic. En Facebook, Benissa Turisme es posiciona com el 13é a nivell provincial, en general, mentre que en Instagram el municipi apareix el 16é en el rànquing general autonòmic i el 12é a la província d’Alacant.

Cal assenyalar que les bones dades reflectides suposen confirmar l’esforç que l’ajuntament, des de l’àrea de turisme, realitza per a millorar el posicionament del municipi en tot l’entorn online. De la mateixa manera, Benissa fa un important treball formatiu que permet als tècnics municipals avaluar i contrastar accions desenvolupades, una cosa fonamental per a optimitzar els recursos.

Totes les dades recollides en el baròmetre demostren que l’impuls que Benissa ofereix en xarxes socials es trasllada al sector turístic, que ha assumit aquest entorn promocional com una referència de les preferències dels consumidors finals.

En aquest mateix sentit, es destaca que Benissa està treballant ja en el desenvolupament del seu pla director de turisme, un pla que per primera vegada recull una estratègia dirigida a les xarxes socials i als entorns digitals per a aquest model turístic que regirà a Benissa en els pròxims anys. L’última documentació desenvolupada en matèria turística a Benissa data de l’any 2004, la qual cosa suposa un clar desfasament sobre les novetats i les necessitats actuals en aquesta matèria.

En aquesta línia de creixement en innovació turística, Benissa ja va ser seu de la celebració del Dia Mundial del Turisme (enfocat a les noves tecnologies) a nivell autonòmic, amb la realització d’unes jornades en les quals van acudir persones referents en el sector, tant en l’àmbit professional com institucional.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?