General

Benissa Impuls estrena un servei de recollida de residus orgànics porta a porta per a bars, restaurants i hotels

Un camió de Benissa Impuls recull un contenidor de restes orgàniques davant d'un bar
Un camió de Benissa Impuls recull un contenidor de restes orgàniques davant d’un bar

L’empresa pública Benissa Impuls ha iniciat aquesta setmana el nou servei de recollida selectiva orgànica a Benissa. Inicialment, s’ha decidit implantar aquest servei en el sector Horeca (Hotels, Restaurants i Serveis d’Àpats), en el qual els bars, restaurants o cafeteries situades al nucli urbà del municipi ja poden abocar els residus orgànics que generen en la cuina, tals com les restes de menjar, paper de cuina usat i restes d’infusions o de café, entre d’altres.

Aquest nou servei de recollida orgànica “porta a porta” suposa la implantació de l’anomenat ‘cinqué contenidor’, una proposta que busca reduir la proporció de fracció “restes” (això és, el contenidor ordinari en el qual no se separa en origen ni el plàstic, paper o cristall) sobre el total de residus que es generen.

Per a facilitar aquesta recollida, Benissa Impuls ha lliurat a cada establiment d’hostaleria un contenidor de tonalitat marró, que es recollirà els set dies de la setmana a partir de les 6.00h del matí. També s’han facilitat bosses compostables, que juntament amb el contenidor se situaran al costat de la façana del local, per a posteriorment ser retirat de la via pública una vegada recollits els residus orgànics.

Aquesta iniciativa permetrà incrementar al seu torn el percentatge de residus recollits de manera selectiva i redueix els residus que han de ser eliminats en l’Ecoparc de Benissa.

Aquesta primera fase de recollida de residus en els establiments del sector Horeca donarà pas en els pròxims mesos a un servei de recollida dirigit a les persones particulars, amb la instal·lació de contenidors específics per als residus orgànics. La implantació gradual d’aquest servei, dirigit a veïnes i veïns de Benissa, proporcionarà les dades necessàries per a dissenyar un servei flexible i adaptatiu.

Amb l’objectiu que durant l’inici d’aquest servei a particulars s’inscriga el major nombre possible de persones, es realitzaran campanyes específiques i es lliurarà informació en mà sobre els seus principals característiques i avantatges.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?