General

Benissa avança accions en Fitur per a definir el seu nou Pla Estratègic de Turisme

F

Benissa a Fitur
Benissa a Fitur

itur 2019 ha finalitzat diumenge passat i Benissa valora positivament l’experiència, tant a nivell promocional com d’estratègia. I és que en els últims dies el Departament de Turisme benisser ha pogut rebre i contrastar diversa informació per part d’empreses expertes del sector, amb la finalitat de poder plantejar de millor manera la pròxima redacció i execució d’un nou Pla Estratègic de Turisme.

L’actual Pla Turístic regeix des de 2004 i des de l’Ajuntament s’estima prioritari poder renovar aquest document, per tal d’oferir noves solucions en els temps actuals, amb un entorn digital en el qual es prioritza la comunicació a través de canals online, xarxes socials o smartphones. “La redacció d’aquest nou pla començarà a curt termini, després de l’elecció de diverses propostes i haurà de comptar amb la participació del sector turístic local”, destaca Fernando López Corsi, responsable de l’àrea. El pla haurà de posar l’accent en la millora de la promoció i estudi de mercats, la gestió de recursos, aportant a més la perspectiva de destinació turística intel·ligent (DTI).

Comptar amb un nou pla director que done un major enfocament a les accions i als públics objectius suposa “reafirmar com a govern la importància del sector turístic en l’economia local i, per tant, definir una estratègia de futur per a millorar la gestió que es realitza a Benissa”, avança López Corsi, agregant que “així es podran utilitzar de manera més eficient els recursos disponibles, tractant d’elevar la competitivitat com a destinació i, amb tot això, ajudar l’economia i el comerç local”.

Transcorreguts 15 anys des que es va iniciar l’anterior pla, el regidor considera que “és clau actualitzar aquest instrument, màximament quan en aquesta última dècada la transformació digital i l’aparició de nous models d’empreses i plataformes online ho han canviat tot, la qual cosa fa encara més necessari tindre un objectiu actualitzat quant a estratègia turística”.

Fernando López Corsi ha expressat la seua voluntat en que “el pla compte amb la participació de tota la corporació municipal, empreses i altres actors socials clau de Benissa per a així ser un instrument útil i ambiciós que veritablement compte amb perspectiva de futur, governe qui governe”.

A més d’aquestes accions, en les quals l’Ajuntament va poder rebre ‘feedback’ sobre el futur pla estratègic, Fitur va ser el marc triat per a presentar el projecte ‘Benissa Film Office’, (filmoffice.benissa.net/es), un nou servei per a connectar i donar suport a les productores i empreses del sector audiovisual que estiguen interessades en Benissa com a espai per als seus rodatges i les seues accions promocionals o publicitàries.

A més, durant el passat cap de setmana es va dur a terme una acció promocional sota el lema ‘Aquesta Setmana Santa la teua ‘torrija’ és la Mona de Pasqua’, una proposta per a atraure turistes de Madrid durant les festes de Pasqua. Una proposta de caràcter gastronòmic, com també ho va ser el showcooking realitzat divendres passat, en el qual es va presentar una versió del tradicional ‘putxero de polp’.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?