General

Balanç positiu dels 4 mesos de funcionament de l’aplicació mòbil “Línia verda” a Benissa

Logo de l'aplicació "Linea Verde"
Logo de l’aplicació “Linea Verde”

Gràcies a la implantació d’aquest servei, els ciutadans i empreses de Benissa poden beneficiar-se d’un servei de resolució de consultes mediambientals i comunicació d’incidències en l’equipament urbà. Línia Verda afavoreix l’ús de les “bones pràctiques” mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d’un municipi sostenible

El servei Línia Verda es va implantar a Benissa a mitjans d’aquest any. Benissa va ser un dels primers municipis que va posar en funcionament el servei Línia Verda a través de l’aplicació mòbil. Els veïns d’aquesta localitat han demostrat una molta bona acollida del servei i prova d’això, és l’ús continu que en fan.

Per a utilitzar el servei mitjançant smartphone o tauleta n’hi ha prou amb descarregar l’aplicació “Linea Verde”. Per això l’usuari es connecta a a la Play Store o a l’APP Store i d’una forma fàcil i intuïtiva, es produeix la descàrrega. Aquesta és completament gratuïta.

Una vegada oberta l’aplicació en el dispositiu mòbil, l’usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per a comunicar una incidència n’hi ha prou amb seleccionar el tipus de categoria. Per geolocalització, l’aplicació “Linea Verde” s’encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals se situa. Posteriorment es pot adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció. Una vegada enviada el responsable nomenat per l’Ajuntament rep una notificació. A partir d’eixe moment s’inicien els tràmits per a solucionar a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l’estat en què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el seu dispositiu mòbil.

Aquest servei, a més d’implicar al ciutadà en la consecució d’un municipi més sostenible, facilita en gran mesura la gestió diària dels responsables de l’Ajuntament. A més d’agilitar el temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que de no ser per la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no tindria constància.

Al municipi de Benissa el tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referencia a “Fem”, seguit de “Neteges” i “Voreres i Calçades”. Fins hui dia, més del 60% de les incidències comunicades ja s’han solucionat i la resta es troben en procés.

Per a poder resoldre qualsevol consulta a nivell mediambiental també es pot accedir a la web www.lineaverdabenissa.com. A través d’aquest domini el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i en un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per un equip d’experts en la matèria.

En aquest enllaç també existeix una àmplia informació de consulta sobre ordenances, legislació bàsica, notícies mediambientals d’actualitat, esdeveniments del sector etc… Un extens contingut personalitzat del propi municipi.

La implantació del servei Línia Verda ha suposat el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables (RECS) en altres ajuntaments de l’Estat Espanyol. Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que col·laboren a millorar l’entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

L’Ajuntament de Benissa se sent molt orgullós dels resultats obtinguts fins hui dia i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels ciutadans pel seu municipi.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?