Esports

Una història d’esforç a bord de l’Estrella Damm

Pepe Ribes (esquerra) i Alex Pella treballen dur a bord de l'Estrella Damm. Copyright Jorge Andreu.
Pepe Ribes i Alex Pella a l'Estrella Damm

La Barcelona World Race segueix més emocionant que mai en els llocs del capdavant: El líder Virbac-Paprec 3, reparant a Wellington i sense poder prendre l’eixida fins demà de matí, i els seus perseguidors, Mapfre , Estrella Damm i Groupe Bel acostant-se a poc a poc, eixint de la calma. El català Estrella Damm dels patrons Alex Pella i Pepe Ribes ha aconseguit eixir de la zona d’altes pressions defensant la seua posició de podi davant del francès Groupe Bel, que està a només 11 milles per la popa.

La història de la Barcelona World Race és una història d’esforç, que s’escriu a partir dels múltiples exemples de superació dels competidors. Un d’aquests exemples de capacitat de sacrifici el van viure ahir els patrons de l’Estrella Damm. I és que, com confessava Pepe Ribes en el seu twitter aquesta matinada, tant Pella com ell van acabar exhausts “després d’un dia de reparacions i amb el Codi 0 a l’aigua”. “Ens costarà recuperar-nos d’aquest sobreesforç”, admetia Ribes.

El seu missatge feia referència a l’immens treball sense descans dut a terme per ambdós patrons per a recuperar la vela de proa Codi 0, que s’unia a les tasques de manteniment que havien de realitzar després del desgast que va suposar el dur oceà Índic. La vela se’n va anar a l’aigua perquè es va trencar la drissa fa dos dies mentre anaven retallant distàncies davant del Mapfre. Ribes i Pella van haver d’esforçar-se durant tres hores per a recuperar-la. Tocava posar una drissa nova, i després de més d’una hora amb els dos patrons efectuant la maniobra des de dalt i des de baix del pal, per fi van poder hissar de nou el Codi Zero. Però no havien acabat. Van descobrir que la vela estava danyada, de manera que la van haver d’arriar, reparar i hissar novament.

Aquesta odissea, unida als treballs que tenien per al dia (reparar un spinnaker, acabar els arranjaments dels candelers i el balcó de proa, el winche d’estribord … i una llista de revisions i manteniment, com el de la reparació de la major que, segons Pella “pinta millor del que esperàvem”) va acabar deixant als patrons “fosos”, en paraules de Ribes, després de quatre hores de treball sense descans. Alex Pella afirmava aquest migdia: “estem molt cansats però contents en general”.

Afortunadament, les condicions de vent que tenen ara els han permès fer les últimes dues guàrdies en condicions relativament normals, i aquest migdia Pella es mostrava optimista: “Les condicions de cenyida que tenim no són massa exigents físicament. Anem a deu nusos de velocitat amb uns quinze nusos de vent de proa “.

“La qüestió ara és arribar com més aviat millor a l’Estret de Cook, que serà quasi tot en cenyida, i demà no hi haurà molt de vent”, preveia Pella. Després de l’esforç titànic de les últimes hores, els patrons de l’Estrella Damm hauran de recuperar-se aviat per seguir donant el millor de ells mateixos en l’aproximació al pas entre les dues illes de Nova Zelanda, amb vents inestables que els obligaran a fer múltiples maniobres.

Classificació provisional Barcelona World Race, 17 febrer 2011 09.00 GMT (10.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 354,9 milles del líder
3. Estrella Damm, a 553,3 milles del líder
4. Groupe Bel, a 564,3 milles del líder
5. Renault Z.E., a 919,4 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?