Esports

Pepe Ribes: “Seguim sent un vaixell molt ràpid i com més milles hi haja per a demostrar-ho millor”

Pepe Ribes
Pepe Ribes

Jornada maratoniana a Sharjah per carregar el “Telefónica” i la resta de la flota al veixell de càrrega que els durà al port de seguretat.

Després de finalitzar el primer tram de l’etapa 3, quasi 100 milles entre els emirats d’Abu Dabi i Sharjah en els quals el “Telefónica” va finalitzar quart, quasi no hi ha hagut descans per a la tripulació capdavantera de la Volvo Ocean Race: els espanyols del Team Telefónica. Arribar, reparar una vela durant la nit en el mateix port i amb els recanvis del vaixell i a les huit del matí estar preparats per a carregar l’ESP-1 al vaixell de càrrega que el portarà al port de seguretat juntament amb la resta de la flota.

L’alacantí Pepe Ribes passava la nit a bord i analitzava aquesta primera part de la tercera etapa de la Volvo Ocean Race: un total de 4.600 milles entre Abu Dabi i Sanya (Xina), dividides en dos trams per a evitar les zones d’acció pirata de l’Índic.

La primera part se’ls va escapar en l’última popa, no obstant això, per a l’alacantí el següent tram de l’etapa, que és un 80 per cent de la puntuació total de l’etapa, serà com un nou començament que no es veurà minvat pel resultat del primer tram: “Si aconseguim arreglar el floc bé no ens pot afectar de cap manera. Jo crec que seguim sent un vaixell ràpid, molt ràpid, i com més milles hi haja per a demostrar-ho, que és en l’etapa llarga, millor”.

En termes generals per al capità del “Telefónica” el rendiment de l’equip en aquest primer tram va ser bó: “Vam fer una molt bona eixida, un molt bon triangle i després durant el través ens vam separar una mica dels altres, estàvem en una posició relativament bona”.

Ribes explicava així allò succeït en les últimes milles del sprint: “Vam començar per la popa i vam notar que el vaixell no anava. El que va succeir va ser que el floc se n’havia anat per fora de la proa, s’havia omplert d’aigua i ens estava frenant molt”.

Sense llevar-li mèrit als altres vaixells, en eixe moment era quan “Abu Dhabi”, “Puma” i “Groupama” aconseguien superar els espanyols. “Jo crec que ha sigut principalment perquè hem tingut aquest problema… Hi va haver moments en què teníem sis persones a la proa, sempre dues, per no perdre el floc”, explicava Ribes. “Hem treballat molt dur per traure avantatge i intentar arribar ací primers i després no ha pogut ser, aquestes coses passen”.

La part positiva és que malgrat el quart lloc, els màxims rivals del “Telefónica”, la tripulació de l’australià Chris Nicholson –segons a la general- creuava la línia d’arribada després del vaixell espanyol, per la qual cosa en la general els d’Iker Martínez arrapaven un punt més als del “Camper with Emirates Team New Zealand”. De totes maneres, Ribes adverteix que amb cada costanera i etapa “jo estic veient un rival molt fort, que és el “Groupama”, i que cada vegada està retallant més punts”. El que s’ha dit: cal treballar cada regata.

Dia llarg a Sharjah: el “Telefónica”, llest per al transport al port de seguretat

La nit d’ahir finalitzava prou tard per a la tripulació del “Telefónica” a causa de la reparació del floc que va patir danys durant el final del sprint entre Abu Dabi i Sharjah, però no per això el matí començava més tard per als membres de l’equip espanyol.

Dos dels tripulants, Pepe Ribes i Pablo Arrarte, van passar la nit al vaixell mentre romania amarrat al port de Sharjah per a assegurar-se que tot estava bé i per si de cas sorgia qualsevol imprevist. A les huit del matí part dels seus companys ja estaven de tornada, amb un merescut desdejuni inclòs per a ells dos. Calia moure els vaixells i començar tot el procés de carregar els cinc Volvo Open 70 al mateix vaixell de càrrega que els va transportar durant l’etapa dos entre el port de seguretat de l’Índic i Sharjah.

No obstant això, la jornada va començar a allargar-se. La tripulació espanyola esperava pacientment per poder carregar el vaixell capdavanter de la Volvo Ocean Race ja que, la intensitat de vent que bufava a l’interior del port no oferia totes les garanties que la maniobra poguera desenvolupar-se amb èxit.

Després d’algunes hores valorant diferents possibilitats, passades les 14.00 hora local (11.00 hora espanyola), el “Camper with Emirates Team New Zealand” era el primer a posar-se a la cua. Després de la càrrega del segon classificat de la general, arribava el torn del capdavanter: abarloar-se, traure tensió i desplaçar el pal, pujada, carregar-lo al bressol, anivellar el bressol, ajustar tot i assegurar-se que tot està ben subjecte i amb la tensió adequada com per viatjar en un vaixell de càrrega d’aquestes característiques a través de les aigües de l’Índic… Sembla senzill però és un procés que requereix el seu temps, especialment quan només els tripulants poden treballar en això juntament amb dos membres de l’equip de terra.

Cap a les 17.30 hora local, el Team Telefónica s’acomiadava de la tripulació del vaixell de càrrega i de la resta dels equips que seguien treballant per tindre els seus vaixells carregats –“Abu Dhabi” i “Puma”, per aquest ordre; “Groupama” seguia en l’aigua-. Una cosa menys! A repartir-se en dos cotxes i de tornada a Abu Dabi.

Ara, la major part de la tripulació de l’equip espanyol romandrà en l’emirat abans de volar cap al port de seguretat, l’anomenat “Punt A”, on es podrà reprendre l’etapa 3 cap a al 22 de gener.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?