Esports

Pepe Ribes: “Personalment havia apostat molt per esta Barcelona World Race”

Pepe Ribes
Pepe Ribes

L’Hugo Boss d’Alex Thomson i Pepe Ribes ha dit adéu de forma prematura a la Barcelona World Race. El vaixell britànic, que liderava la volta al món a dos i que havia aconseguit dos rècords -el dels passos per l’estret de Gibraltar i l’equador-, trencava el pal navegant en aigües de l’Atlàntic Sud.

Tot va succeir mentre bufava un vent d’uns 15 nusos i Thomson i Ribes estaven realitzant un canvi de veles. Es trobaven els dos a la coberta quan de sobte veien impotents com es partia l’estai i el pal s’enfonsava. El més important és que no hi va haver danys personals, però aquest abandó els ha deixat molt tocats.
Mundo Deportivo va mantindre una conversa via satèl·lit amb Pepe Ribes: “Estem molt fotuts” va ser el primer que li va eixir de dins a Pepe “ens estava eixint tot tan bé…havíem arribat fins ací molt sòlids, vam encertar en totes les decisions i Alex i jo ens enteníem a la perfecció i ara venien les millors condicions per a nosaltres”.

Ribes encara es pregunta com ha pogut ocórrer: “Ha sigut un problema mecànic. S’ha trencat una peça de dins de l’enrotllador, una peça que havíem repassat mil vegades, no ho entenc. Supose que l’equip estudiarà el que ha passat. Però la regata ja ha acabat per a nosaltres”, es lamentava el de Benissa, que si per alguna cosa es caracteritza és per ser molt perfeccionista en tot el que fa.


“En un moment tot s’ha enfonsat. Personalment havia apostat molt per esta Barcelona World Race, per un gran equip, tot funcionava de meravella. He estat un any fora de casa, vaig deixar la Volvo a un costat…i ara a començar de nou, a buscar treball, que la cosa està molt complicada”, explicava a aquest corresponsal.

L’Hugo Boss navega en aquests moments a motor en direcció a Salvador de Bahia (Brasil) on “esperem arribar en dos dies, ens queden 100 litres de gasoil i després ens hauran de remolcar”, ja que no han pogut muntar aparell de fortuna, ja que en caure el pal a l’aigua es va partir i van haver de tallar ja que estava colpejant el cas i hi va haver perill que es produïra una via d’aigua.

Una vegada retirat l’Hugo Boss, el nou capdavanter és Cheminées Poujoulat de Bernard Stamm i Jean Li Cam, seguit de Neutrógena de Guillermo Altadill i José Muñoz a 17 milles i tercer el GAES d’Anna Corbella i Gerard Marín a 33. Lluny dels capdavanters estan Renault Captur, quart; We Are Water, cinquè; One Planet, One Ocean & Pharmaton, sisè i Spirit of Hungary, setè.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el 16 de gener de 2015 al diari MUNDO DEPORTIVO


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?