Esports

Pepe Ribes i Alex Pella recuperen la tercera posició de la Barcelona World Race

Pepe Ribes i Alex Pella a bord de l'Estrella Damm

L’Estrella Damm de l’Alex Pella i el Pepe Ribes ha recuperat la posició de podi que va perdre a l’eixida de l’Estret de Gibraltar. En el comunicat de posicions de les cinc del matí ja apareixia per davant del Mirabaud de Dominique Wavre i Michèle Paret. Una encertada tàctica al sud de l’anticicló ha permès al barco català, primer espanyol de la flota de la Barcelona World Race, escalar al tercer lloc, i a les 10 del matí ja avantatjava el seu perseguidor en més d’onze milles.

El cap de la flota torna a estar en mans del Virbac-Paprec 3 de Jean Pierre Dick i Loïck Peyron, seguit del Foncia de Michel Desjoyeaux i François Gabart. L’Estrella Damm és a 162,8 milles del primer i a 131, 5 del segon, que havent entrat abans en règim d’alisis, han pogut augmentar distàncies.

En connexió telefònica l’Alex Pella no podia amagar aquest matí la seua satisfacció, fins i tot amb la seua habitual humilitat i cautela: “Vam tindre una molt bona baralla amb el Mirabaud. Estem en molt bona posició però potser és encara anecdòtic en una regata que pot durar cent dies. És molt bonic estar ací davant, al capdavant de la regata, gaudir d’això … però queden milers de milles per davant i cal tindre el cap fred i intentar navegar bé dia a dia. Però sempre és cert que és millor estar davant que darrere”.

El patró barceloní va explicar com van aconseguir avançar el seu rival: “Sota l’anticicló hi havia un moment clau, decidir quan calia trabujar, si guanyar sud o oest. Vam estar lluitant per la vesprada quan vam fer quatre o cinc trabujades seguides. Això suposa un desgast fisc molt important. Va ser molt dur fer tantes maniobres, esgotador. Cal moure un espí de 400 metres… moure el material dins del vaixell … acabes rebentat”.

Però l’esforç va valer la pena: “Vam aconseguir col·locar-nos bé i sobre les quatre del matí estàvem una mica més a l’oest que ells i han creuat per la popa, i creuaven amb un 30 de direcció de vent, el que és bastant dolent, amurats a estribord. Ací és quan els hem remuntat. Després nosaltres hem anat amurats a babord guanyant sud. Sempre ens quedava el dubte de si ens estàvem anant massa a la dreta però en la nova posició veiem que seguim per davant, és a dir que ens ha anat bé “.

Recuperar forces per a nous reptes

En la mateixa línia s’expressava el Pepe Ribes en una connexió radiofònica: “Ahir vam veure al Mirabaud tres o quatre vegades i l’última va ser quan els vam passar. Esperem no veure’ls més”, feia broma Ribes. “El vaixell va perfecte. Ara la navegació és molt còmoda amb vent en popa a uns 17 nusos, amb onades de tres o quatre metres, i 25 graus de temperatura “, comentava complagut el patró de Benissa (Alacant). “Ens ha costat molt passar-los perquè tot i que hem navegat molt bé, ells també. Hem fet una bona feina i ara intentem recuperar forces”.

El pròxim repte dels líders és decidir com passar les illes de Cap Verd, unes 400 milles al sud: L’ideal seria passar a l’oest de l’arxipèlag, no per dins, perquè pot suposar un esforç increïble per evitar els desavantatges (parades del vent provocades per les muntanyes) “, comentava Pella.

Després, el pas per l’equador, buscant el pas més estret de calmes: “Sembla que ara anirem tots apuntant cap a l’equador. Però, on creuar? Ho sabrem aviat “, concloïen els patrons de l’Estrella Damm a la seua bitàcola aquest matí.

Classificació provisional Barcelona World Race, 9 gener 2011 09:00 GMT (10.00 hora catalana)

1. Virbac-Paprec 3
2. Foncia, a 31,3 milles del líder
3. Estrella Damm, a 162,8 milles del líder
4. Mirabaud, a 173,8 milles del líder
5. Mapfre, a 271,1 milles del líder
… Fins a 14 participants

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?