Esports

Pepe Ribes farà el Camí de Sant Jaume en bicicleta si guanya la Volvo Ocean Race

El Team Telefónica

Amb l’hemisferi Sud en la popa, el “Telefónica” continua rumb a Miami (EUA) i ho fa des de la segona posició després d’una nit en la qual les trabjuades han sigut una constant a bord del vaixell espanyol. L’objectiu, traure avantatge als kiwis que a poc a poc van allunyant-se dels d’Iker Martínez. Tot sembla indicar que el “Telefónica” ha guanyat el primer assalt del combat.

Complerta la primera setmana de navegació de la sisena etapa, l’equip espanyol superava el “Camper with Emirates Team New Zealand” ahir diumenge, dia 29 d’abril, a les 18.00 hora espanyola i des d’eixe moment el “Telefónica” d’Iker Martínez ha anat traient avantatge als kiwis fins posicionar-se més de sis milles per davant.

No ha sigut fàcil superar l’equip de Chris Nicholson i segons Diego Fructuoso: “Ahir diumenge va ser molt entretingut, vam tindre una lluita intensa amb ‘Camper with Emirates Team New Zealand’ durant tot el dia ja que els teníem molt a prop i vam tindre una guerra de trabujades amb ells”. De moment, el “Telefónica” espanyol ha guanyat el primer assalt tal com comentava el de Cartagena: “En aquest tipus de regates normalment és difícil veure altres vaixells, així que jo almenys agraïsc una situació com la d’ahir i molt més si eix bé, com va ser el nostre cas, en la qual després de tot vam aconseguir passar-los”.

Des de la segona posició i a 30 milles dels nord-americans, líders provisionals, la tripulació del “Telefónica” és conscient que “nostra posició és bona, tenim a ‘Puma’ per sotavent més pegat a costa i segueix liderant l’etapa. La veritat és que ho estan fent molt bé des de l’eixida. Hem d’estar prop d’ells per a després intentar superar-los” explicava Fructuoso en el seu informe diari.

A 18,5 nusos de velocitat amb vents d’entre 14 i 18 nusos de l’est, segons l’informe de les 12.00 hora espanyola, Xabi Fernández explicava: “Portem 24 hores pegats al ‘Camper’, al qual vam agafar ahir i vam aconseguir passar-los per popa. Aquesta nit ha sigut una mica rara perquè no teníem previst que rolara el vent tant, però se n’ha anat al nord-est i ara anem de través una mica més ràpids que ells. És veritat que el ‘Puma” també ha anat una mica més ràpid que nosaltres i se’ns ha escapat una mica, però a veure si el cacem”.

Bye bye, hemisferi sud

A les 11.10 hores de hui dilluns el “Telefónica” creuava l’equador per quarta ocasió després dels passos de la primera, segona i quarta etapa. A partir d’ara, i durant el que queda de regata, l’equip espanyol navegarà en aigües de l’hemisferi nord i és que aquesta ha sigut l’última vegada que els d’Iker Martínez creuaran la línia imaginària en aquesta Volvo Ocean Race.

A partir d’ara, les condicions meteorològiques a les quals s’enfronta l’equip espanyol seran diferents i les calmes equatorials faran mossa encara que, com recordava Xabi Fernández: “Aquesta és una zona una mica complicada. Acabem de passar l’equador ara mateix i ara cal passar els Doldrums, que encara que en aquest informe no són dolents però bé, ja es veu que estem tenint vent que no estava previst”.

I, com era d’esperar, en l’hemisferi sud les condicions són totalment diferents a les d’anteriors etapes. “Portem més d’una setmana de regata i la veritat és que s’ha passat molt ràpid. Les condicions climatològiques, a més de la posició en l’etapa, ajuden molt. Espere que continue així fins Miami!” afirmava Diego Fructuoso.

Jo promet

Amb sis mesos de navegació a la popa, a bord del “Telefónica” ja es comença a pensar en la possibilitat real de fer un bon resultat en aquesta nova edició de la Volvo Ocean Race pel que els tripulants han començat a fer promeses i, entre totes, destaca la feta per Pepe Ribes, Antonio Cuervas-Mons, Jordi Calafat i Diego Fructuoso i és que segons aquest últim: “Alguns membres de la tripu hem promés fer el camí de Sant Jaume si al final de la regata tenim un resultat bo: Pepe, Ñeti, Jordi i jo hem sigut els ‘valents’. En principi serà a l’octubre i amb bici, així que espere haver d’entrenar a l’estiu en la bici…”.

I així, com qui no vol la cosa, després de recórrer prop de 40.000 milles nàutiques (més de 70.000 quilòmetres), els “valents” del Telefónica es pujaran a la bicicleta per sumar 775 quilòmetres més, en aquesta ocasió direcció Santiago de Compostel·la.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 6
ITAJAÍ (BRASIL) – MIAMI (EUA): 4.800 milles
Dia 8 – 12.00 hora espanyola – 30 d’abril de 2012

1r – Puma Ocean Racing (Ken Read), a 2.668,9 milles de l’arribada
2n – Team Telefónica (Iker Martínez), +29,9 milles
3r – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +36,1 milles
4t – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +76,9 milles
5é – Groupama sailing team (Franck Cammas), +127,7 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), DNS

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?