Esports

L’Estrella Damm s’enfronta a un nou repte, el cicló Atu

L'Estrella Damm ix de l'estret de Cook
L'Estrella Damm ix de l'estret de Cook

La meteorologia no dóna treva als participants de la Barcelona World Race. Després d’abandonar el port de Wellington (Nova Zelanda) finalitzada la forçosa escala tècnica, l’Estrella Damm dels patrons Alex Pella i Pepe Ribes està ficat de ple en l’aventura oceànica. S’enfronta a un matx race cos a cos amb el Groupe Bel i sobretot a un repte meteorològic en el seu camí: el potent cicló Atu, que es transformarà en tempesta tropical i baixa del nord, i que en els pròxims dies representa la principal amenaça per al vaixell català, amb vents que poden arribar a ser de 70 nusos constants (130 km/h) i mar molt picada. Així, la velocitat passa a un segon pla davant la seguretat, i és possible que calga posar el fre per no ficar-se de ple en la tempesta.

“Jo personalment mai no m’he enfrontat amb una tempesta tan forta, i crec que l’Alex tampoc”, admetia Ribes en videoconferència aquest matí. “Els parts diuen que hi haurà vents huracanats”, explicava.

“Les pròximes quatre hores seran crucials per saber com gestionar la tempesta”, afirmava Ribes. “Estem tot el dia amb l’ull posat en cap a on es mou i els vents que està desenvolupant, però encara no sabem per on ho passarem”, prosseguia.

“Si corres suficient pots passar per baix, si no, o et passa per damunt o caldrà frenar perquè passe. Ara mateix segons les previsions hauríem de tindre quinze nusos però en tenim deu. Per això segurament no arribarem a passar-lo per davall, però això no ho sabrem fins d’ací a unes 24 hores, així que la decisió gran de frenar o no la prendrem segurament demà. Quan passe una mica més de temps i vegem el que hem caminat, i seguint la trajectòria del cicló sabrem exactament per on atacar-lo”.

“Per davall has de passar-ho molt al sud, perquè si estàs molt a prop del centre i has d’esperar la rolada (canvi de direcció del vent) per virar, estaràs navegant en cenyida amb cinquanta nusos”, unes condicions gens agradables, explicava Ribes.

Nova Zelanda en el record

L’escala tècnica a Nova Zelanda ha sigut motiu de reflexió per Ribes: “Volem donar les gràcies a tota la gent que ens ha ajudat a Wellington. Hi havia gent que tenia família a l’illa del sud, a Christchurch, i estaven tots molt preocupats. Aquestes 48 hores hem viscut com entenen a Nova Zelanda el que és navegar i treballar per als vaixells: la gent que ha estat al nostre voltant s’ha bolcat totalment en el vaixell; ha deixat tots els treballs que tenia per donar-nos prioritat i gràcies a això estem navegant un altre cop”.

Aquesta matinada el patró de Benissa (Alacant) enviava un correu electrònic a bord on tornava a solidaritzar-se amb la tragèdia del terratrèmol a l’illa sud neozelandesa: “Des de l’Estrella Damm sentim molt la catàstrofe de Nova Zelanda (…) En moments en què veus tan de prop una catàstrofe natural t’adones de com som de xicotets, i les prioritats que hom té en la seua vida … la primera és viure. Aquests dos dies a terra ens han obert els ulls al món un altre cop: revoltes en tota la franja d’Àfrica del nord, dictadors que s’intenten aferrar als seus trons… És increïble però ací a la perla roja (l’Estrella Damm) vivim en una bombolla molt xicoteta en la que t’afecten coses molt bàsiques com menjar, dormir, no passar fred (…) Hui pense només en la gent que ens ha deixat a Christchurch”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 23 febrer 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 38,2 milles del líder
3. Renault Z.E., a 812,9 milles del líder
4. Neutrogena, a 940,7 milles del líder
5. Mirabaud, a 1.066,6 milles del líder
6. Groupe Bel, a 1.278 milles del líder
7. Estrella Damm, a 1.282,8 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?