Esports

L’Estrella Damm resisteix els atacs dels perseguidors a l’Índic Sud

Alex Pella i Pepe Ribes a l'Estrella Damm

L’emoció no podria ser major en els llocs davanters de la Barcelona World Race. El català Estrella Damm, tercer classificat, ha vist com el barco francès Groupe Bel li ha retallat milles després d’una jornada en què el vent no li va ser propici i en què els patrons Alex Pella i Pepe Ribes van haver de lluitar amb reparacions menors però costoses en temps. El Codi Zero, vela de proa per vents lleugers, es va trencar ahir i la reparació va mantindre els patrons ocupats tota la vesprada, afectant el ritme de navegació. A més, Pepe Ribes també va reportar en una videoconferència com havien hagut de parar algunes vegades per desfer-se d’alguns plàstics que s’havien enganxat a la quilla.

“El pitjor va ser ahir, que amb el poc de vent que hi havia i l’onada creuada en una de les onades vam perdre el control del barco i el Codi Zero es va punxar amb el diamant” (part superior de la eixàrcia) va explicar Ribes. “Això ha estat el pitjor perquè ens va tindre tot el dia d’ahir ocupats. Entre baixar-lo, ficar-lo dins del barco (més de 200 metres quadrats de vela a 10 metres quadrats), desplegar i reparar … tornar a agafar el ritme ens ha costat bastant “, admetia. “Però està al 100% i no es nota res”.

Ribes va analitzar la situació davant del Mapfre, segon, i el Groupe Bel, quart: “Estem molt a prop del Groupe Bel. Ens ha anat agafant. Em fa la sensació que és una mica més ràpid en aquests rumbs. Amb spi (de popa) ens defensem millor. Pel que fa al Mapfre, vam estar a res, 30 milles d’ell quan estàvem a la porta de seguretat, i es va quedar separat de nosaltres pel front i s’ha escapat una barbaritat. Pensàvem estar més a prop d’ell, però nosaltres, al passar-nos el front, vam haver de trabujar i ells van aguantar molt més anant amb est. Estan fent una regata espectacular tant Iker i Xabi com Groupe Bel. A nosaltres crec que ens falta una mica de velocitat en els rumbs que estem fent ara, però a la que s’obri el vent estarem donant guerra una altra vegada “.

Referent a això, Ribes es va mostrar optimista, i va explicar: “Ara ha començat a entrar el vent del sud-est, de 20 nusos, que era el que esperàvem. Toca una altra vegada córrer, estar concentrat i intentar agafar el ritme per traure milles al Groupe Bel i retallar al Mapfre, que està fent una molt bona regata “.

Ribes va explicar més en detall la situació de les últimes jornades en la seua batalla amb el Groupe Bel: “Ells han tingut una mica més de pressió tot el temps. A la porta de seguretat el vent ens va passar per damunt i vam pensar que hi hauria més vent al sud, així que vam navegar en cenyida per buscar vent del sud-oest però el front era tan ampli que mai vam arribar a la direcció de vent que esperàvem. Ara anem de cenyida oberta i totes dues embarcacions estem esperant seguir el canvi de direcció del vent. Estem molt a prop però no els veiem. M’agradaria veure’ls per tindre una referència “.

Bon ambient i delícies orientals

“L’ambient a bord és molt bo”, va afirmar el patró de Benissa (Alacant). “Estem perfectament. Tant Alex com jo estem menjant i dormint bé. Ara mateix estem navegant de cenyida. És una navegació tranquil·la per a nosaltres. No tenim quasi desgast: portar el vaixell, el carro de la major … però no és molt estressant. Tenim prou de temps per a descansar i menjar. Jo diria que estem al màxim”, va assegurar Ribes.

“Ara estic menjant una cosa boníssima: pollastre al curri amb arròs i després un mousse de xocolata que ja voldrien molts restaurants. El que em preocupa és que m’està començant a agradar aquest menjar. Em bec fins al “caldet” que queda davall”, va fer broma un divertit Ribes.

Classificació provisional Barcelona World Race, 1 febrer 2011 09.00 GMT (10.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 551,6 milles del líder
3. Estrella Damm, a 693,7 milles del líder
4. Groupe Bel, a 699,1 milles del líder
5. Renault Z.E., a 853,3 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?