Esports

L’Estrella Damm manté les distàncies al capdavant de la flota

Pepe Ribes repara un dels winches primaris durant la Barcelona World Race
Pepe Ribes repara un dels winches primaris

L’Estrella Damm dels patrons Alex Pella i Pepe Ribes manté les distàncies al capdavant de la flota de la Barcelona World Race. En l’informe de posicions de les 15.00 hora catalana, el barco català avantatjava el segon classificat, el Groupe Bel de Kito de Pavant i Sebastien Audigane, en 135,7 milles.

El repte tàctic en què està immers l’Estrella Damm i la resta de la flota és afrontar l’atac a la zona d’altes pressions de l’Atlàntic Sud. Pepe Ribes i Alex Pella han optat per un rumb més directe al pròxim punt de pas obligatori, l’illa de Gough, enmig de l’Atlàntic Sud, mentre diversos dels seus perseguidors, com el Foncia i el Virbac-Paprec 3 han optat per seguir a prop de la costa sud-americana rumb sud, fent més milles però teòricament perdent menys velocitat. El resultat d’aquestes dues opcions es veurà en els pròxims dies al pas per la citada illa, que han de deixar per estribord. De moment, però, l’Estrella Damm segueix marcant una de les millors velocitats de la flota i ha incrementat lleugerament el seu avantatge amb la resta de rivals en les últimes cinc hores.

Pepe Ribes confessava aquest migdia la seva satisfacció per estar liderant la Barcelona World Race: “Estem molt contents i satisfets fins ara. És un somni liderar la Barcelona World Race, però això no ha fet més que començar. Estem gaudint moltíssim i anem a deixar-nos la pell per defensar el primer lloc “.

En els mateixos termes s’expressava Pella: “És un gran gust anar primer veient la flota i els navegants que hi ha a la regata. Fa molta il·lusió però encara estem a dia 17 de regata i poden passar moltes coses “, explicava amb cautela. “Però de moment estem molt contents de veure la flota darrere. És una cosa que no esperàvem a hores d’ara i que cal gaudir “, prosseguia el patró barceloní.

Pella detallava les condicions de navegació: “Tenim vent de l’est d’uns 14 nusos i naveguem amb la major i el gènova. Fa un dia fantàstic de sol. Anem amb samarreta i bermudes “.

Aquesta meteorologia contrasta amb la viscuda ahir divendres, com explicava el Pepe Ribes en un correu electrònic aquesta matinada: “Condicions de ruixats per primera vegada a la regata. Les últimes 3 hores hem tingut els xàfecs que no havíem tingut en els alisis del NE o en els Doldrums. Tres núvols seguits amb vent de 10 a 26 nusos amb pluja forta. Durant el dia hem estat navegant a un (rumb) desquarterant amb vent del 70 al 90 (Est) entre 12 i 15 nusos. Estem intentant guanyar una mica de sobrevent per intentar passar la zona de calma el més ràpid possible “, explicava la bitàcola.

“Se’ns ha trencat un winche (eina que multiplica la força per moure caps i veles) primari que estem en procés de reparar. Seguim amb molta feina a coberta “, concloïa Ribes. Un treball que almenys pel que fa al winche ha finalitzat, segons explicava Pella aquest matí: “Ens vam posar a reparar-lo de seguida amb els recanvis de bord. El vam canviar i segueix funcionant “.

Una opció, un objectiu

Pella va abundar en les raons que els van moure’ls a decantar-se per l’opció Sud-est en l’acostament a la porta de seguretat de l’Atlàntic: “Sortint dels Doldrums (calmes equatorials) i passat Recife vam veure les opcions que hi havia i ens vam decantar per aquesta basant-nos en les fotos de satèl·lit i la informació meteorològica que teníem. Està tot una mica inestable i nosaltres hem pres l’opció que millor hem considerat per acostar-nos com més aviat millor a la porta de l’Atlàntic amb les previsions que hi ha “.

Classificació provisional Barcelona World Race, 17 gener 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana)

1. Estrella Damm Sailing Team
2. Groupe Bel, a 135,7 milles del líder
3. Mapfre (mode fantasma)
4. Mirabaud, a 205,2 milles del líder
5. Foncia, a 260,7 milles del líder
… Fins a 13 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?