Esports

L’Estrella Damm, de tornada a casa amb tot per guanyar

Pepe Ribes i Alex Pella a bord de l'Estrella Damm
Pepe Ribes i Alex Pella a bord de l'Estrella Damm

La Barcelona World Race està més emocionant que mai amb set vaixells navegant un altra vegada a l’Atlàntic. La volta al món està demostrant la seua duresa i al pas per Hornos són diversos els vaixells amb incidències a bord, cosa que obliga els seus patrons a fer esforços extra en aquest terç final de regata. En el grup central, Estrella Damm, que va creuar el cap d’Hornos a les 6 i 20 del matí, segueix competint al màxim de les seues possibilitats amb els patrons recuperant-se de les seues contusions al costat i amb Pepe Ribes afectat d’un trencament de menisc.

El seu rival Mirabaud navega en mode solitari amb Dominique Wavre al comandament mentre Michèle Paret roman a la llitera a causa de la seua anèmia, i Groupe Bel s’ha refugiat a Ushuaia per revisar els problemes a la quilla. També Neutrogena va haver de fondejar unes hores per reparar un estai i el sistema hidràulic de la seua quilla està tocat. Així les coses, la regata cobra una nova dimensió, barreja de competició i resistència, i amb un ascens de l’Atlàntic molt obert a possibilitats tàctiques que fan que estiga tot per decidir.

A bord de l’Estrella Damm, en sisena posició després de sobrepassar el Groupe Bel, i embolicat en un cos a cos amb el Mirabaud, els seus patrons Alex Pella i Pepe Ribes es mostraven molt satisfets per haver deixat enrere el dur Pacífic i iniciar la tornada a Barcelona. Per a Pella, a més, era el primer pas per d’Hornos, el cap dels caps, i la primera vegada que supera el Gran Sud, cosa per la qual ha lluitat tota la seua carrera: “El pas d’Hornos és una cosa mítica. A nivell personal em fa molta il·lusió haver-lo creuat. Feia molt de temps que perseguia participar en una regata de volta al món, i el Cap d’Hornos és un pas mític en la navegació d’altura. Et passen moltes coses pel cap quan travesses, pensant en tots els vaixells que hi han passat al llarg de la història. Una altra sensació és la de la tornada a casa després de dos mesos de Gran Sud, d’onada molt gran, de cel tapat, fred … Doblegues la cantonada, vas cap amunt i puja la temperatura … la tornada a casa, encara que queda moltíssim per davant”.

Pel que fa a la competició pura i dura, Pella preveu emocions fortes: “La veritat és que hi ha hagut una mica d’efecte acordió, s’han ajuntat molts vaixells. Som un paquet de vaixells que han tingut problemes: Mirabaud amb Michèle a la llitera, Groupe Bel que para a Ushuaia, Neutrogena a la quilla… Són vaixells que van coixos i a veure com queda això segons les condicions que tinguem aquests dies. Nosaltres la primera part de la volta al món fins a Wellington estàvem lluitant, molt ficats en la regata, pels llocs de davant. Ara és una altra regata. Ja ho sabíem quan vam eixir de Wellington amb unes altres condicions. Hem aconseguit arribar ací molt junts amb aquest grup de vaixells, i a veure què passa “.

Tot per decidir

Pepe Ribes preveia al seu twitter aquest matí que el tram de l’Atlàntic sud serà interessantíssim a nivell estratègic: “El mític Hornos a la butxaca. Pròxima estació, Doldrums (calmes equatorials), aquest tram crec que és el més complicat de la regata tàcticament, creuem dits”.

En la mateixa línia, Pella afirmava: “La remuntada de l’Atlàntic és molt incerta a nivell de meteorologia, és a dir que hi haurà moltes opcions, moltíssima estratègia, i pot passar qualsevol cosa. Ens dóna un plus d’emoció. A veure si podem tornar a viure el ritme de regata com ho vam viure en la primera meitat. Nosaltres des que vam eixir de Wellington intentem recuperar-lo. És una cosa difícil després d’una parada. A més vam eixir d’allà amb calma, vam agafar el cicló … va ser molt difícil agafar el ritme de regata però ara hi estem ficats una altra vegada de ple “, concloïa.

El primer repte és per on deixar les Malvines: “Ara mateix està complicat perquè anem amb vent de nord-est i anem cenyint a un rumb 70, o siga que no dóna per a moltes opcions”, explicava Pella. “Els vaixells que van davant l’han passat amb vents del nord-nord-oest. A nosaltres no ens queden gaires més opcions de cenyir tot el que puguem i si seguim així ens queden les Malvines a babord. De moment aquest serà el camí”, afirmava.

Pel que fa a les lesions, ambdós patrons se senten millor del costat, i Pepe Ribes s’està aclimatant a navegar amb el seu trencament de menisc, gens fàcil, com deia en el seu twitter: “El genoll bé fins que s’acaben els calmants de la farmaciola. Després, veurem”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 9 març 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 132 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.243,8 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.513,3 milles del líder
5. Mirabaud, a 1.656,4 milles del líder
6. Estrella Damm, a 1.668,9 milles del líder
7. Groupe Bel, a 1.688,3 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?