Esports

L’Estrella Damm aconsegueix avançar entre els ruixats

A Pepe Ribes no li agrada mullar-se a bord de l'Estrella Damm
A Pepe Ribes no li agrada mullar-se

En una competició com la Barcelona World Race, en què el vent és el protagonista, és precisament l’escassetat d’aquest la que està afegint emoció a la regata en els llocs davanters. La lluita pel podi i el quart lloc continua sent tancada a la zona de transició davant la costes de Recife (Brasil), just abans d’arribar als Doldrums (calmes equatorials). El Renault Z.E., tercer classificat, ja sembla haver entrat a la franja sense vent de l’Equador, cosa que tant Estrella Damm com Neutrogena han aprofitat per acostar-s’hi, tot i l’escassa intensitat en què també es mouen.

En aquest grup el vaixell d’Alex Pella i Pepe Ribes ha estat el que millor ha avançat durant la nit, aprofitant cada ruixat amb vent. Així, l’Estrella Damm ha millorat la mitjana dels últims dies i en les últimes 24 hores (entre els informes de posicions de les deu de dimarts i dimecres) ha aconseguit avançar a una mitjana de quasi deu nusos en direcció a Barcelona. El vaixell català ha retallat més de 93 milles en 24 hores al Renault Z.E., i ara són menys de dues-centes les què els separen del tercer lloc. La distància respecte al cinquè s’ha triplicat, de les deu milles de dimarts a les 37 del matí de dimecres.

Pella i Ribes estan traient el màxim rendiment a l’Estrella Damm en aquestes difícils condicions per reduir les diferències amb el podi el màxim possible abans de veure’s afectats igualment per les calmes que frenen el tercer classificat. “Si no passa res hui per la vesprada començarà el més fort dels Doldrums i espere que dure el mínim i Neptú no ens faça repetir”, desitjava Ribes en un correu electrònic aquest matí, ja que les calmes en aquesta zona de transició ja estan sent prou pesades per a l’Estrella Damm.

En la seua bitàcola Ribes explicava com havien pogut avançar entre ruixats durant la nit malgrat les complicadíssimes condicions de calma: “Fa dos dies que estem en condicions de Doldrums. 48 hores amb molta calma, però calma de veritat, de dos a quatre nusos, i ahir per la nit va ser la primera que estem ficats en núvols i ruixats com si estiguérem en els Doldrums. Dic com perquè en realitat encara ens falta un bon tros per arribar-hi, de manera que presumisc que Neptú ens està fent recuperar el que ens vam perdre en la baixada (en referència al pas de l’Atlàntic Nord al Sud en els primers compassos de la Barcelona World Race, en què hi va haver relativament poques calmes). Aquesta nit hi ha núvols i ha plogut torrencialment: algunes amb vent, algunes amb calma total, i molta, però que molta pluja. Per sort encara queda una mica de vent per anar de ruixat a ruixat, però la majoria de vegades vénen tan junts que no dóna temps ni a canviar de vela. I és que no volem arriscar molt, així que esperem 15 ó 20 minuts a que arribe de nou el vent i la pluja i cap endavant de nou”.

Prêt-à-porter, prêt-à-manger

Ribes es mostrava especialment divertit en explicar els dubtes pel que fa a vestuari que tenien ell i Pella en aquestes condicions de calor i ruixats: “No saps quina roba posar-te, ja que la pluja està molt calenta, però a mi no m’agrada mullar-me (mal esport he triat, no?), així que la meua elecció són les bermudes de gore-tex amb la jaqueta del vestit d’aigües… arreglat però informal.”

El patró de l’Estrella Damm afirmava estar ansiós per passar les calmes equatorials (“Ja tenim ganes d’olar l’alisi del nord-est i posar el waypoint (punt de pas) en punta Tarifa”) abans de concloure amb el seu menú i banda musical: “Música : Fito i Fitipaldis, “Antes de que den las diez”; sopar: pollastre al curri tai, sopa de pollastre i verdures i de postres pudding de vainilla amb nabius”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 23 març 2011 09.00 GMT (10.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 229 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.032,7 milles del líder
4. Estrella Damm, a 1.225,9 milles del líder
5. Neutrogena, a 1.263,1 milles del líder
6. GAES Centres Auditius, a 1.774,9 milles del líder
… Fins a 10 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?