Esports

La Barcelona World Race començarà el 31 de desembre amb la participació de Pepe Ribes

L'Estrella Damm
L'Estrella Damm

El passat 1 de desembre els set vaixells que ja estan a Barcelona van poder gaudir d’un dia perfecte de navegació, acabant les seues proves o desenvolupant el seu programa de comunicació abans de l’eixida.

Els set vaixells que ja estan a Barcelona són:

  • Estrella Damm / Alex Pella (ESP), Pepe Ribes (ESP).
  • Renault /Ex W Hotels, Toño Piris (ESP) Pachi Rivero (ESP).
  • GAES Centros Auditivos / Dee Caffari (GBR), Anna Corbella (ESP).
  • We are Water / ex 2000 Cheminées Poujoulat/ Armor Lux, Jaume Mumbrú (ESP), Cali Sanmartí (ESP)
  • Fòrum Marítim Català /ex Kingfisher/ Educación Sin Fronteras (Ludovic Aglaor (FRA) / Gerard Marin (ESP).
  • Virbac -Paprec 3 /Jean-Pierre Dick (FRA), Loïck Peyron (FRA)
  • Foncia / Michel Desjoyeaux (FRA), François Gabart (FRA).

Entre aquests que ja estan a Barcelona, Dee Caffari i Anna Corbella que ha aprofitat per navegar a bon ritme amb el GAES Centros Auditivos amb un equip de televisió del canal britànic de televisió ITV Meridian, començant el seu pla mediàtic.

Pepe Ribes i Alex Pella estan ben preparats, ara esperant amb entusiasme el moment d’enfrontar-se als dissenys d’última generació, especialment el Foncia i el Virbac-Paprec 3. Durant la preparació, els dos patrons de l’equip Estrella Damm han navegat més de 32,000 milles junts (una xifra superior al recorregut de la Barcelona World Race), actualitzant i millorant el vaixell per ser tan competitius com siga possible amb els últims IMOCA Open 60.

Els que són a punt de deixar la seua base de La Rochelle amb el seu recentment reparat Mirabaud, dissenyat per Owen Clarke, són Dominique Wavre (SUI) i Michèle Paret (FRA). Amb aquest mateix IMOCA Open 60, com Temenos 2, la parella suíssa i francesa va acabar tercera en l’última edició de la Barcelona World Race.

Alex Thomson (GBR) i Andy Meiklejohn (NZL) van eixir de Gosport, Anglaterra, dimarts passat de matí, amb l’Hugo Boss dissenyat per Juan Kouyoumdjian, mentre la parella espanyola Juan Merediz i Fran Palacio es van acomiadar de Sanxenxo, Galícia, també ahir, a bord del Central Lechera Asturiana (anteriorment Mútua Madrileña/ Ecover 2).

Després d’una visita llampec a sa casa a Barcelona, on treballa a temps complet com a cardiòleg, Bruno Garcia (ESP)  l’únic copatró “amateur”, es va unir al seu famós company francès Jean Li Cam a Port-la-Forêt dimarts passat en el Président (ex Ecover 3). El duo va deixar l’amarrador el dimarts per la nit a les 23.00h per dirigir-se directament cap a Barcelona.

El dimecres per la vesprada Ryan Breymaier (USA) i Boris Hermann (GER) deixaven la base de l’equip de Roland Jourdain a Concarneau amb el Neutrogena Fórmula Noruega i la seua primera regata de volta al món sense escales començava a prendre una dimensió real.

A la seua base de Sanxenxo, Iker Martinez i Xabi Fernandez han completat les seues proves d’estabilitat i seguretat estructural amb el seu IMOCA Open 60 dissenyat per Farr, Iker-Xabi.com (ex Foncia), abans que els dobles medallistes olímpics en 49er salpen rumb a Barcelona.

I més proper a Barcelona, es troben Kito de Pavant i Sebastien Audigane amb el seu Groupe Bel disseny de VPLP/Verdier. Està previst que arriben a Barcelona entre el 15 i el 16 de desembre des de Port Camargue. Després que Kito abandonara la Ruta del Rom a causa de problemes amb el seu sistema de quilla basculant han pogut finalitzar tots els treballs de reparació allí. De fet, De Pavant va informar que va ser un sistema que ja havien previst actualitzar i canviar durant aquest període.

A unes 60 milles al sud-oest de Barcelona, a Tarragona, el primer i únic participant polonès a la Barcelona World Race, Kris Ozcwareck juntament amb Armand Coursodon (FRA) estan també completant els últims detalls amb el Fruit, un disseny de Finot-Conq. Com PRB, aquest IMOCA Open 60 va guanyar la Vendée Globe en 2000 i en 2004, i va finalitzar quart amb Sam Davies en 2008-09, i ara és a punt d’iniciar la seua quarta circumnavegació.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda a la web de la Reial Federació Espanyola de Vela el 3 de desembre de 2010.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?