Esports

En plena batalla a cinc mil milles de Barcelona

L'Estrella Damm
L'Estrella Damm

La lluita pel podi de la Barcelona World Race es posa interessant mentre els tres aspirants pugen davant les costes sud-americanes. Amb unes tres-centes milles entre ells, Renault Z.E., Neutrogena i Estrella Damm no fan concessions i només xicotets detalls poden decidir el resultat final: “Tenim una bona baralla per davant”, assegurava Alex Pella des de l’Estrella Damm al seu rival del Neutrogena Ryan Breymayer.

Alex Pella i Pepe Ribes gaudeixen per fi de dos dies seguits de vents portants, condicions òptimes de navegació per a un IMOCA Open 60 i que no s’han donat tan sovint com era d’esperar en aquests 74 dies de regata, amb més de 20.000 milles recorregudes, i quan resten unes 5.000 per l’arribada a Barcelona: “Fa un dia de sol boníssim, anem amb l’spi, la trinqueta i tota la major”, relatava Pella. “Portem unes 24 hores així i la veritat és que feia temps que no teníem aquestes condicions de navegació, després d’haver passat la borrasca l’altre dia. Això et dóna la vida “, assegurava.

L’Estrella Damm ha tornat a la càrrega després de l’incident amb el hook (ancoratge) de la trinqueta succeït enmig de la borrasca davant les costes argentines, just quan estava retallant més milles davant dels seus rivals: “El vam poder reparar ahir. No era una reparació complicada en si, però per pujar al pal calien condicions de poca onada. Això era impossible enmig de la borrasca i per això vam perdre tantes milles. Però ja està solucionat i esperem que no ens torne a passar”.

Per això el patró barceloní esperava tindre només una mica de sort en les decisives jornades que s’acosten, amb pronòstic incert i que poden acostar les posicions: “A nosaltres ens va molt bé i a veure si tenim una mica de sort, perquè cada vegada que estem ficats en el ritme ens passa alguna cosa, com l’altre dia amb la trinqueta. Estàvem molt a prop de Neutrogena i fins i tot vam arribar a passar-los, i ens va passar això i ens van traure una altra vegada cent milles. Cal veure què passa. Renault Z.E. està prou més endavant, però hi haurà acordions (acostaments i distanciaments). Nosaltres venim d’una situació de molt enrere, una situació molt estranya amb la parada, amb tot el que ens va passar, el cicló i les nostres lesions … Però estem molt contents de tindre dos vaixells a prop i de saber que hi haurà moltes opcions, encara que estiguen ells davant. Podem tindre joc per anar menjant-los milles i posar-los una mica nerviosos”.

Pella detallava els punts clau que queden per davant i que poden decidir la regata: “Ens queden tres trams variables: un davant de Cabo Frío, que és una zona de calma, després els Doldrums (calmes equatorials) i la Mediterrània, que pot ser molt variable. Això fa molt difícil fer una estimació de la data d’arribada”, assegurava el patró barceloní.

Il·lusionats per arribar a Barcelona

Preguntat per la motivació per acabar la regata i arribar a Barcelona havent completat la volta al món, Pella va assegurar que tant ell com Ribes estan molt il·lusionats per aconseguir aquest objectiu: “Porte molt de temps esperant aquesta oportunitat de donar la volta al món. Han sigut dos anys de preparació exclusiva per a aquest projecte juntament amb Pepe Ribes a l’Estrella Damm. Hi ha moments molt durs, però te’n recordes de tota la preparació, tot l’equip, tota la gent que t’ha ajudat … i això t’ajuda a tirar endavant. Ens han passat moltes coses, molts moments complicats, però ens hem preparat per a tot això i de moment ho estem superant”.

“L’objectiu sempre ha sigut acabar. Sobretot després de l’aturada a Nova Zelanda. Hem d’intentar acabar aquesta regata per molts motius: primer perquè és l’objectiu que ens havíem plantejat, per la gent que ens ha ajudat, també per agafar l’experiència: ara estem a dia 74 de regata, això si no ho acabes no ho vius . Evidentment la intensitat, el ritme, la fatiga del material … no són els mateixos si no ho fas. Per a preparar-nos per una propera edició és molt important acabar aquesta regata. La volem acabar també pel nostre patrocinador Estrella Damm, perquè sabem que és important per a ells. I jo personalment, per arribar a Barcelona, ??la meua ciutat, amb la nostra gent, la rebuda… ara mateix Pepe i jo tenim molta il·lusió per poder completar el recorregut”.

Un xiquet entremaliat

Alex Pella ha tingut oportunitat de saludar i contestar algunes preguntes dels alumnes del Liceu Francès que seguien la videoconferència des del centre educatiu. El patró de l’Estrella Damm ha mostrat la seua millor cara en recordar la seua infància: “La veritat és que era bastant entremaliat. No era dels que s’asseien a primera fila. Tinc molt bons records. Som quatre germans i tots vam ser allà i realment tenim molts amics. Recorde molts professors i anècdotes i aprofite per saludar-los a tots”.

Pella va convidar a tots a seguir atents aquest últim terç de la Barcelona World Race: “Espere que esteu gaudint de la regata i a veure si nosaltres des de l’Estrella Damm podem rascar unes milles als dos de davant i afegir emoció a la regata”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 16 març 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 323,5 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.300,1 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.527,5 milles del líder
5. Estrella Damm, a 1.619,7 milles del líder
6. GAES Centres Auditius, a 2.237,9 milles del líder
… Fins a 11 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?