Esports

El Telefónica segueix líder de l’etapa de la Volvo Ocean Race

El Team Telefónica
El Team Telefónica

A bord del “Telefónica” tenen clar quin és L’objectiu a curt termini: guanyar Sud per A afrontar la zona de calmes prèvia al tren de borrasques que portarà a la flota cap al mític Cap de Forns. En aquesta situació, i amb l’organització controlant constantment els icebergs per a modificar la zona d’exclusió de gel sempre que siga necessari, el vaixell espanyol liderat per Iker Martínez es manté capdavanter.

“Ara estem ja fent rumbsSud per veure si agafem els vents de popa de l’oest” afirmava Pepe Ribes des del vaixell mentre Iker Martínez explicava: “El vaixell segueix estant en perfectes condicions, però aprofitarem les calmes per a revisar tot el que siga possible ja que després és probable que tornem a la rutina de les altes velocitats fins el Cap de Forns i una vegada que això comença a córrer no dóna per altra cosa que no siga agarrar-se bé i seguir endavant”.

Afortunadament, les decisions preses a bord del “Telefónica” semblen haver sigut les correctes i ara “estem en una posició molt bona per a afrontar el pas d’unes calmes que ens portaran ja al sud de debò, amb el vent fort i l’aigua freda” confirmava Iker.

De moment, i segons l’informe de les 11.00 hora espanyola, l’equip espanyol segueix líder seguit del “Groupama” francés i del “Puma” nord-americà i encara que sobre l’ortodròmica -i amb l’actual punt de control establert- les distàncies són xicotetes, la veritat és que si es calculen les distàncies Nord-Sud, la clau ara, el “Telefónica” aconsegueix un avantatge de 26 milles aproximadament.

I mentre el “Telefónica” segueix líder amb la proa apuntant al Sud, l’organització de la Volvo Ocean Race segueix monitoritzant els icebergs que apareixen en el camí de la flota, raó per la qual la zona d’exclusió de gel canvia en qüestió d’hores i, amb això, la classificació.

Els “40 Rugents” més desconeguts

Navegant en la latitud 42º Sud, en els “40 Rugents”, les condicions són més favorables que les viscudes durant les jornades inicials de la cinquena etapa de la Volvo Ocean Race ja que “vam tindre vent fort de cenyida el primer dia i la primera nit, però després el vent va anar canviant i a poc a poc tots vam poder començar a córrer més” recordava el patró del “Telefónica” per a, a continuació, afegir: “Les últimes 24 hores han sigut ràpides, però el millor ha sigut el canvi en les ones, que ja no ens sacsen com al principi”.

Però el temut Pacífic Sud està mostrant-se més benvolent que en altres ocasions, almenys de moment ja que “la temperatura de l’aigua està a 18º C. Tot un luxe” recalcava Iker que sap amb certesa que la situació canviarà radicalment d’un moment a un altre, a mesura que el “Telefónica” seguisca baixant a latituds desconegudes: “L’aigua freda és, sens dubte, el més dur d’aquesta etapa i està per arribar, però crec que ens donarà temps per a recuperar-nos de la pallissa del principi abans que això ocòrrega”.

Primeres hores per a oblidar

I és que a bord del “Telefónica” ningú oblida com han sigut les primeres jornades de competició. Per a Pepe Ribes aquestes han sigut “el que ens havien avisat: 20 a 35 nusos de cenyida durant 24 hores amb algunes virades pel mig. La veritat és que ha sigut duret, però curt”.

Per la seua banda, Iker Martínez confirmava que no tota la tripulació ho havia passat tan bé com l’alacantí: “El que hem passat és el pitjor per al cos. Començar l’etapa directament amb vent fort de cenyida… al cos li costa acostumar-se, quasi ningú pot menjar i alguns, els més afectats es maregen i vomiten, quedant destrossats per unes hores o dies”.

Com era d’esperar, els espanyols no han perdut ni una mica d’humor tot i malgrat les dificultats viscudes i ja han desenvolupat un llenguatge propi que Iker explicava: “Definició a bord: es diu “tros de carn” i no persona a aquell tripulant que es troba marejat o molt feble per qualsevol circumstància. Per moltes milles que tinguem, tots hem passat per aquests moments de patiment en silenci. En les últimes hores hem recuperat a alguns tripulants que ja són més persones que “trossos de carn”, així que a poc a poc arriba la normalitat”.

Diego Fructuoso, que en qüestió de dies afrontarà el seu primer pas per Cap de Forns, explicava que a bord la situació va ser complicada i el part de guerra deixa una llitera trencada i una cuina destrossada: “Vam eixir d’Auckland el diumenge i des que va fosquejar fins aquest mateix matí hem tingut condicions realment dures. Perquè us feu una idea: hem trencat una llitera i la cuina va caure sencera a terra. No ha passat res, només que en caure, després del bot, es va trencar. Xabi està perfectament. En la cuina tenim dues teles penjades on posem plats, cereals, pasta de dents… Bo, doncs també es van trencar i va aparèixer tot a terra”. Han sigut, com confirmava el de Cartagena: “24 hores en l’infern” i segons ell mateix el que queda per davant “va a ser dur, molt dur”.

Humor espanyol

Tot i malgrat les difícils condicions, a bord del “Telefónica” el bon humor no decau i abans d’arribar a la zona de transició Iker bromejava en comentar : “Tal vegada arribe el moment també de llevar-se les botes d’aigua, encara que siga per unes hores. Des que em vaig posar les botes al port, amb el vaixell atracat, no me les he llevades; símptoma que estàs fent milles, que al final és el que compta”.

Això sí, quan el “Telefónica” agafe les borrasques del sud caldrà tornar a posar-se-les ja que Cap de Forns és l’objectiu. “Un “tros de carn” li diu a un altre en un moment dur: “I tot això per poder pixar per sobrevent…”. La tradició diu que aquells que passen per Cap de Forns poden pixar per sobrevent, cosa que és complicada si no vols xopar-te, però és part de la tradició, com allò de l’arracada” concloïa el patró de l’equip espanyol.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 5
AUCKLAND (NOVA ZELANDA) – ITAJAÍ (BRASIL): 6.705 milles
Dia 3 – 11:00 hora espanyola – 20 de març de 2012

1r – Team Telefónica (Iker Martínez), a 6.100,3 milles de l’arribada
2n – Groupama sailing team (Franck Cammas), +1,9 milles
3r – Puma Ocean Racing (Ken Read), +5,7 milles
4t – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris *Nicholson), +13,8 milles
5é – Team Sanya (Mike Sanderson), +40,3 milles
6é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +414,8 milles


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?