Esports

El Telefónica navega amb un vent molt variable

El Team Telefónica

La quarta jornada de competició de la nova etapa de la Volvo Ocean Race ve carregada de sorpreses. Amb el mar de Xina i l’estret de Luzón a la popa del “Telefónica”, la flota navega ara en el mar de Filipines i s’ha obert tot un ventall de possibilitats per a superar el principal escull que es presenta a curt termini: les inestabilitat meteorològica a la qual haurà de fer front el “Telefónica” abans d’enfilar el Sud.

Les últimes 24 hores han sigut complicades a bord del vaixell espanyol i és que després de superar el temut estret de Luzón les condicions no han millorat. “Ja s’han acabat les condicions de “coctelera” en les quals ens trobàvem des que vam eixir de Sanya. Ara mateix tenim poc de vent i tot i que encara hi ha una mica d’ona, no és ni molt menys el que teníem els dies anteriors. Tots estem prou cansats, anit vam tindre una altra nit intensa i de dia no millora molt la situació” comentava Fructuoso al seu informe diari.

Iker Martínez confirmava en una conversa telefònica quins eren els seus plans inicials: “Volíem anar a l’est, però el vent era inestable. Vam seguir per on pensàvem que seria el costat més ràpid (Sud). Després d’hora i mitja vam veure de sobte com els que estaven al Nord tenien més de 20 nusos de vent mentre que nosaltres teníem vents lleugers. Així que ens vam anar al seu costat per tindre el mateix vent. El vam tindre, però el vam perdre prou ràpid. Ha passat el mateix tot el dia: els xics que estan al nostre costat tenen el vent però nosaltres no podem agafar-lo. És frustrant. Estem donant tot el que podem amb un vent molt inestable”. A aquesta situació cal afegir un xicotet problema en el botaló que va obligar els espanyols a ralentir el ritme i afortunadament “ara naveguem de nou com sempre, però ens ha costat” recalcava Iker.

Les difícils condicions meteorològiques estan fent que molts opten per estratègies aparentment arriscades com la del “Puma” nord-americà, que es marca un rumb Nord pur contra tot pronòstic. El “Telefónica” opta per una posició més conservadora i es defensa enmig de la flota mentre navega rumb Nord-est “per buscar els vents alisis que ens espenten cap al Sud” explicava el tripulant de comunicació del vaixell espanyol. De moment, el “Telefónica” aconsegueix traure rendiment als sis nusos de vent de l’Oest amb els quals navega ja que aconsegueix signar una velocitat mitjana de 6,3 nusos.

“No tenim molt vent. És un dia difícil per a nosaltres. Veiem que els altres ho estan fent bé i nosaltres estem ací, amb poc de vent”. Però encara malgrat les dificultats, el basc no perd l’optimisme i confirmava: “Esperem agafar-ne una mica per a començar a jugar una mica!”·

Armats de paciència

De moment, toca armar-se de paciència i esperar a veure com evolucionen els informes ja que, de moment la inestabilitat segueix sent el mal de cap de la flota. “A causa d’aquestes condicions, en termes generals, és difícil decidir on anar. No hi ha molt més que fer que mirar l’ordinador. Has d’anar on vols anar, i ací traure el millor del que tingues… No hem tingut molta sort però espere que això canvie. Sinó la diferència serà massa gran” explicava Iker Martínez.

Per la seua banda, Fructuoso recordava que “encara queda moltíssima etapa i pot passar qualsevol cosa”, una realitat a la qual Iker feia referència en comentar: “Tots els que estem a bord hem navegat molt i sabem que qualsevol cosa pot succeir en aquestes condicions tan inestables No som el grup més feliç del món però és normal! Els xics no estan contents perquè no estem on volem, però seguim donant-ho tot”.

Pensant en terra ferma

La vida a bord del “Telefónica” continua el seu ritme i el procés d’adaptació sembla quedar enrere. Amb el cos ja acostumat a la competició extrema, la veritat és que tot es porta millor amb alguna que altra delicatessen tal com comentava Fructuoso: “El vaixell i nosaltres estem bé, sempre hi ha algunes cosetes que s’espatllen (d’ambdues coses) però les arreglem i ja està. Fa calor, però no el d’altres etapes i el pernil portat d’Espanya ens ha alçat l’ànim”.

Quan encara queden més de 4.000 milles per davant, a bord del vaixell espanyol uns més que altres mostres les seues ganes de finalitzar l’etapa. És el cas de Joca Signorini, que dia rere dia espera notícies de la seua dona embarassada. Com era d’esperar, la resta de la tripulació l’anima i per a mostra, un botó: Fructuoso acabava la seua comunicació diària amb un “hem d’arribar aviat per Joca!”.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 4
SANYA (XINA) – AUCKLAND (NOVA ZELANDA): 5.220 milles
Dia 4 – 11.00 hora espanyola – 23 de febrer de 2011

1r – Team Sanya (Mike Sanderson) a 4.624,6 milles de l’arribada
2n – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +5 milles
3r – Groupama Sailing Team (Franck Cammas), +10 milles
4t – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +22,4 milles
5é – Team Telefónica (Iker Martínez), +47,5 milles
6é – Puma Ocean Racing (Ken Read), +74,5 milles

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?