Esports

El Telefónica lluita als alisis

Pepe Ribes a bord del Telefónica
Pepe Ribes a bord del Telefónica

Després de la tempesta sempre arriba la calma i ara, després de lluitar contra el poc vent a la zona de calmes equatorials, el “Telefónica” d’Iker Martínez navega als alisis fent bons registres de velocitat i en ple match race oceànic amb el “Puma” i el “Camper with Emirates Team New Zealand”, els espanyols eixen al ring per recuperar la segona posició. Però a bord, són conscients que la situació canviarà radicalment d’un moment a un altre pel que Iker Martínez afirmava: “A poc a poc cadascú s’anirà posicionant on creu que ha d’estar dins d’un dia i mig, quan la cosa es complique totalment. Ara això és el més complex i el més important: veure com plantejar la regata quan el vent amaine”.

Després de superar les calmes el “Telefónica” navega als alisis de l’Atlàntic nord amb vents de 19 nusos de l’est a una mitjana de 19,5 nusos de velocitat. Per a Andrew Cape “és fantàstic navegar ací. Estem ja als alisis, tenim 18 nusos de vent i anem navegant a 20 nusos. Estem tots a la vista uns dels altres. Probablement tindrem unes altres 30 hores de bona navegació i després la cosa ja es posarà pitjor de nou. Estem fent tot el possible ara i ja veurem què passa després. Sembla que els vents seran lleugers rumb cap a la meta, per la qual cosa aprofitarem ara tot el que podem”.

Iker Martínez explicava aquest mateix matí que “hem tingut una nit amb un vent prou consistent i la veritat és que hem anat prou bé. L’anterior sí que va ser una nit molt més complicada o desastrosa on va haver molt poc de vent i el vent va rolar 180 graus…No teníem gens de vent, així que molt més divertit el de hui. Ara ja ha clarejat i sembla que hi ha previsions que puguem tindre bon vent per un parell de dies. Cal aprofitar-ho perquè després el final de l’etapa sembla ser que es pot allargar molt i que pot haver poc de vent, amb la qual cosa cal aprofitar ara i ja veurem després”.

I és que la lluita amb el cap de la flota continua i ara, a les 12.00 hora espanyola, el “Telefónica” es col·loca a sis milles del “Puma” i aguaita el “Camper with Emirates Team New Zealand” en situar-se tan sols a cinc milles per darrere dels kiwis. Amb aquesta nova situació i tal com afirmava Cape: “Estem intentant recuperar el segon lloc; avançar el “Camper”. Vam tindre un informe de posicions roïn, però ara estem començant a recuperar. Ara per ara és una carrera de velocitat i estem intentant anar el més ràpid que podem. Tenint en compte l’aleatorietat del que ocorrerà cap al final de l’etapa, estem molt esperançats. És clar que no tenim un avantatge de 100 milles, però tampoc estem a 100 milles per darrere d’ells. Estem just ací, en el grup de cap i ens sentim amb moltes possibilitats”.

Per la seua banda, el patró del “Telefónica” explicava la situació actual de la flota en comentar: “Ha clarejat i ‘Puma’ està en la nostra proa i a sotavent, relativament a prop. ‘Camper with Emirates Team New Zealand’, que estava a sotavent, ha desaparegut, ara no el veiem, suposem que ha anat més arrimat amb una vela més gran. Haurà posat l’espi i haurà anat més baix, així que bé, es comencen a veure ja les decisions de la gent per al final de l’etapa. El ‘Groupama’, per darrere, va molt orsat, guanyant posició cap a l’est, i ‘Abu Dhabi’ per contra està anant cap a l’oest”.

El més ràpid en 24 hores

Els bons registres que el “Telefónica” està fent durant les últimes 24 han convertit l’equip espanyol en el més ràpid de la flota. Així, en aquesta nova jornada de competició el “Telefónica” ha recorregut 363 milles -11 més que els nord-americans liderats per Ken Read i set més que l’equip de Chris Nicholson- a una mitjana de 15 nusos de velocitat.

2.000 milles quasi eternes

La flota està a punt de superar la barrera de les 2.000 milles a destinació, però aquestes últimes no seran fàcils de completar i en concret les últimes mil milles es presenten com una veritable tortura per a la flota ja que “van a ser difícils, però encara estan molt lluny. La data benvolguda d’arriba en aquest moment es veu prou horrible pels vents lleugers del final, però les coses van millorant a poc a poc. Calculem que serà cap a l’11 de maig, però això podria canviar ràpidament si el pronòstic millora” concloïa Andrew Cape.

Així que davant la complicada situació que se li pot presentar al “Telefónica”, a bord ja s’han pres les primeres decisions i segons Diego Fructuoso: “De les 2.000 milles que ens queden, sembla que la primera meitat serà bona. El ‘car park’, com l’anomena Cape, començarà després. En la tripulació no ens podem creure que anem a tardar tant per fer aquesta distància (10 dies), però així i tot hem començat a racionar el menjar: hem fet una taula i cada dia hi ha una parella que no menja d’un plat per salvar menjar. Esperem que no faça falta. El que sí que és segur és que no tindrem embotit, que no es perdona ací”.

Un camí ple…d’algues!

Tot i malgrat les bones condicions meteorològiques amb les quals la flota navega, les complicacions estan ara en l’aigua, on les algues converteixen el camí a Miami (EUA) en un camp de mines. “Estem passant per un lloc al qual Pepe crida el mar de los algazos perquè tot està ple d’algues i cada poc de temps cal baixar per comprovar amb l’endoscopi que no hem agafat res” explicava Fructuoso en el seu informe diari per a continuació explicar de manera tranquil·litzadora: “És curiós perquè no s’estan enganxant al vaixell i això que hem passat per autèntics bancs verds”.

I a tot això cal afegir que les noves condicions meteorològiques estan complicant la vida a bord del ‘Telefónica’ ja que “es mou com una coctelera de nou. Després de molts dies de tranquil·litat ens ha tocat una nit de molt de moviment, però a bord tots estem bé i el vaixell va al màxim. La lluita entre els tres vaixells de cap no cessa i sembla que ens alternem en cada informe per veure qui va més ràpid” explicava Diego Fructuoso des del vaixell.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 6
ITAJAÍ (BRASIL) – MIAMI (EUA): 4.800 milles
Dia 10 – 12.00 hora espanyola – 2 de maig de 2012

1r – Puma Ocean Racing (Ken Read), a 2.000,5 milles de l’arribada
2n – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +1,6 milles
3r – Team Telefónica (Iker Martínez), +6,3 milles
4t – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +99 milles
5é – Groupama sailing team (Franck Cammas), +101,8 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), DNS


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?