Esports

El Telefónica de Pepe Ribes manté el lideratge de la Volvo després de l’arribada a Auckland

El Telefónica entrant a Auckland

Més de 30.000 persones en terra i centenars de vaixells en la mar van rebre ahir a migdia a Auckland (Nova Zelanda) –mitjanit a Espanya– els tres vaixells que es jugaven les dues places restants del podi de la quarta etapa de la Volvo Ocean Race: “Puma”, “Telefónica” i “Camper with Emirates Team New Zeland”. La primera posició ja se l’havia adjudicada el “Groupama”, 13 hores abans, anotant-se en el seu caseller 30 punts de l’etapa entre Xina i Nova Zelanda.

Un final de totalment d’infart!

El final a la Ciutat de les Veles ha sigut dels més emocionants que es recorden, amb els tres vaixells darrere del podi separats en menys d’una hora des de feia més de tres dies. “Els últims tres dies han sigut molt llargs, hem dormit poc”, comentava a la seua arribada a Auckland el càntabre Antonio “Ñeti” Cuervas-Mons.

Les últimes 300 milles han sigut un autèntic match race dels tres en la seua aproximació a l’arribada, on “Puma” va aconseguir el segon lloc –creuant la línia a les 11.55 hora local- i “Telefónica” la tercera posició del podi –finalitzant l’etapa a les 12.43 hora local (00.43 hora espanyola)-.

“Ha sigut una arribada molt apretada i espectacular”, indicava l’alacantí Pepe Ribes. “Durant les últimes 36 hores hem estat molt prop de “Camper” i ha sigut molt complicat. Supose que ells coneixen molt bé aquesta zona, ja que és el seu lloc d’entrenament, i al final la diferència ha sigut per poc més d’un minut. Els portàvem més de tres milles d’avantatge en entrar a Hauraki Golf i al final s’ha anat apropant, hi havia molta gent ací fora fent força perquè ens passaren i que no arribàrem nosaltres primers”.

Per la seua banda, el patró Iker Martínez respirava alleujat en el moll i destacava també la intensitat de les últimes milles a la línia d’arribada, una zona que els neozelandesos coneixen, òbviament, molt bé: “L’arribada ha sigut molt justa, amb “Camper” per darrere de nosaltres, afortunadament, a menys de dos minuts crec. Ells tenien l’avantatge que sabien perfectament on arribaven i en un lloc tan complicat com aquest a nosaltres ens ha costat una mica però hem aconseguit anar davant i aguantar. Ha sigut una arribada bonica crec que per a tots, per a la quantitat d’espectadors que estan ací i per a nosaltres, que teníem ganes d’arribar”.

En definitiva, el podi s’ha venut molt car ja que el quart classificat, el neozelandès “Camper” jugava a casa i va aconseguir en les últimes 24 hores reduir la seua diferència amb el “Telefónica” fins a només un minut i 33 segons. Una diferència minsa, després de més de 20 dies continus de competició, però que li valen al vaixell espanyol per a augmentar el seu avantatge de 18 a 23 punts amb els kiwis en la general.

Martínez no deixava de recordar que, en aquesta edició més que mai, “estar en el podi és difícil i es paga car. El nivell és molt alt, els equips són realment forts i fer un tercer en una etapa com aquesta que se’ns ha complicat des del principi és un gran resultat. És molt important de cara al futur sens dubte i no ens queda més que donar l’enhorabona a ‘Groupama’ que ha fet una etapa fantàstica, molt bona, i són els justs vencedors”, assenyalava el basc.

Nou rival directe en la classificació general

Ara el vaixell rival més directe del “Telefónica” ha passat a ser “Groupama”, amb el patró Franck Cammas al comandament, que amb la victòria a Auckland se situa en segona posició a 18 punts dels espanyols, la mateixa diferència que els de Martínez tenien sobre els neozelandesos en eixir de Xina.

Tres dies per recuperar a la tripulació i el vaixell

La parada d’Auckland acaba per tant de començar, ja que des del moment que el vaixell va creuar la línia d’arribada començava el compte enrere per a l’equip de terra (compòsits, velam, cordam, pal, etc.), exactament igual que per als responsables de salut (entrenador, metge, fisioterapeuta), que en només 72 hores hauran de recuperar l’estat físic de la tripulació perquè el dijous, dia 15, puga realitzar la regata oficial d’entrenament amb les màximes garanties.

“És una pena que aquesta parada al final siga tan curta perquè la següent etapa probablement és la més difícil, crec que la major part dels vaixells tenen coses que cal reparar i hi ha molt poc de temps per fer-ho, així que espere que tothom tinga el temps suficient per a arreglar el que necessita com s’ha de fer de cara a la següent etapa perquè patir un dany en ella pot costar molt car”, deia el proa Cuervas-Mons.

“Joca”, volant a casa

Qui amb prou feines tindrà temps per veure Auckland és el cap de guàrdia Joca Signorini, que només creuar la línia d’arribada va ser recollit per la pneumàtica de l’equip per, en tota una contrarellotge, poder agafar un vol a les 14.40 hora local. La meta: arribar a Estocolm, on resideix amb la seua família, per conèixer el seu primer fill, una xiqueta que va néixer el huité dia d’etapa, el passat 26 de febrer.

Des que van creuar la línia, Joca tenia només tres hores per a poder agafar aquest primer vol dels tres que prendrà en total per a arribar a la capital sueca. Va ser baixar-se del vaixell, passar duanes –els funcionaris d’immigració van accedir amablement a esperar al moll i donar preferència al seu passaport-. Un cotxe de cortesia de Volvo l’esperava allí mateix per traslladar-lo a l’hotel on recollia la seua maleta per a continuació dirigir-se a l’aeroport, que està a 45 minuts del centre de la ciutat, per intentar agafar el vol de les 14.40h a Hong Kong.

Auckland – Hong Kong – Hèlsinki – Estocolm, tot un trajecte. No arribarà fins hui dia 12, quan arribe a Estocolm on estarà 48 hores. El dia 14, volarà de nou fins Nova Zelanda per arribar a Auckland el divendres, dia 16 de març, al migdia. El mateix dia que es disputa la regata Pro-Am. Tota una pallissa que sens dubte compensarà el fet de veure la cara de la seua filla.

Més declaracions

PEPE RIBES, capità del “Telefónica”

El tercer lloc és fantàstic. La primera setmana d’etapa pensàvem que fer quart nosaltres i un cinqué els kiwis era un bon resultat La segona setmana ja pensàvem que podíem fer tercer. Vam tindre el segon molt a prop, ahir pel matí vam estar lluitant amb “Puma”. Passant unes illes, nosaltres vam fer un canvi de veles i se’ns van anar. Ens vam oblidar del segon i vam començar a lluitar pel tercer. Pense que és molt bon resultat per a l’equip i, a seguir pensant en Galway.

La clau de l’etapa per a nosaltres ha sigut poder aguantar a sotavent després de Taiwan, ja que teníem una posició molt roïna. Després vam passar pel mig de les Illes Salomó i ací sí que vam xafar l’accelerador, vam donar gas i vam poder recuperar.

ÑETI CUERVAS-MONS, proa

Estic una mica estressat i també cansat. Els últims tres dies han sigut molt llargs, amb prou feines hem dormit. Fa deu dies que ja vam dir que si érem tercers seria com una victòria, així que estem molt contents. L’entrada per la badia ha sigut molt estreta amb “Camper” darrere de nosaltres. Ara ha de baixar l’adrenalina i així poder gaudir i adonar-nos d’on estem.

XABI FERNÁNDEZ, trimmer

Hem estat molt bé fins mancant cinc o sis milles allà fora. Quan hem entrat en el riu ens hem embolicat una mica, hem estat conservadors en els layline i no hem pogut navegar bé. La veritat és que els kiwis se’ns van tirar damunt i ho hem passat malament. Però no només hui, sinó que els últims tres dies han sigut difícils lluitant amb “Camper” i “Puma” i fins i tot amb “Abu Dhabi”, que ha fet una remuntada espectacular, i no ens hem pogut relaxar ni un minut. Estem molt contents amb el resultat.

La clau crec que ha sigut, igual que en la segona etapa, no donar res per perdut i esperar la nostra oportunitat, que va arribar i vam poder posar-nos segons. Els últims dies han sigut una lluita intensa amb “Camper” i “Puma”.

CLASSIFICACIÓ FINAL ETAPA 4
SANYA (XINA) – AUCKLAND (NOVA ZELANDA): 5.220 milles

1r – Groupama Sailing Team (Franck Cammas), 19d 15h 35m 54s. 30 punts.
2n – Puma Ocean Racing (Ken Read), 20d 3h 57m 50s. 25 punts.
3r – Team Telefónica (Iker Martínez), 20d 4h 45m 22s. 20 punts
4t – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), 20d 4h 46m 55s. 15 punts.
5é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), 20d 5h 20m 35s. 10 punts.
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), 20d 5h 55m 43s. 5 punts.

CLASSIFICACIÓ GENERAL PROVISIONAL. Volvo Ocean Race 2011-2012.

1r – Team Telefónica (Iker Martínez), 121 punts
2n – Groupama Sailing Team (Franck Cammas), 103 punts
3r – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), 98 punts
4t – Puma powered by Berg (Ken Read), 78 punts
5é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), 53 punts
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), 22 punts

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?