Esports

El Telefónica canvia de plans i farà una parada ràpida al Cap d’Hornos

Pepe Ribes amb la resta de l'equip del Team Telefónica
Pepe Ribes amb la resta de l'equip del Team Telefónica

El “Telefónica” ha decidit canviar d’estratègia i en comptes de realitzar la reparació que tenia previst fer a Ushuaia (Argentina) ho farà al propi Cap d’Hornos, concretament a Caleta Maxwell, una xicoteta badia molt protegida en el grup de les illes Wollaston, en ple parc nacional de Cap d’Hornos.

Així ho acaba de comunicar el patró, el bimedallista olímpic Iker Martínez: “Hem decidit fer una parada ràpida a Cap d’Hornos per a reforçar la zona danyada de la proa i poder així seguir el més aviat possible. Si tot va bé intentarem fer la reparació sense tocar terra per així estalviar-nos tot el tram que hi ha fins Ushuaia, la qual cosa serien unes 100 milles extres. Horaci [Director Tècnic del Team Telefónica] està ara navegant des de Port Williams en un veler d’acer de 50 peus en el qual arribaran fins el cap. Allí ens trobarem per posar-nos a resguard i així poder col·locar aquest reforç a la zona danyada”.

“La zona de Cap d’Hornos és un laberint d’illes, que en aquesta ocasió ens ajudarà a poder refugiar-nos i així poder treballar en el vaixell d’una manera eficaç, sense moviments i amb el vaixell sec”, afegeix el basc.

D’aquesta manera, l’equip espanyol evitarà haver d’anar fins Ushuaia en un intent per parar únicament el temps mínim estipulat per les regles de la regata, és a dir, 12 hores: “Les regles diuen que si pares ha de ser per un mínim de 12 hores així que intentarem fer-ho només durant aquest període de temps”, explica Iker Martínez. “En primer lloc verificarem que l’exterior del casc seguisca intacte. Si és així, que espere que sí, ens col·locarem a resguard, just darrere de la illa de Cap d’Hornos per poder així treballar amb comoditat. La regla autoritza, si pagues aquesta penalització de 12 hores, tindre ajuda exterior així que Horaci i l’equip de terra ens ajudaran en la reparació”.

Gràcies a l’Armada Espanyola i a les autoritats xilenes i argentines

Precisament, aquest grup d’integrants de l’equip de terra, es dirigeixen a CCaleta Maxwell amb el material necessari per fer la reparació també per mar, com els seus companys. Ho fan navegant en un vaixell de 50 peus que ix de Port Williams, tal com comenta el patró de l’ESP-1.

“Nosaltres arribem navegant des de Nova Zelanda, l’equip de terra ix d’Argentina, i ens ajuntem en aigües xilenes, així que si haguérem de parar-nos per fer totes les paperasses, estaríem sens dubte molt més temps del que ens agradaria a Cap d’Hornos”, relata Martínez.

És per això, que el líder de l’equip espanyol destaca que “he d’agrair a l’Armada Espanyola i al seu vicealmirall Jaime Rodríguez-Toubes, delegat de vela de la mateixa, així com a les autoritats xilenes i argentines l’ajuda que ens estan donant per a facilitar-nos les coses”.

Els dos vaixells al capdavant, a 15-18 hores

Amb aquesta notícia, la regata es posa, si cap, més interessant. En el moment en què Iker Martínez escrivia el correu electrònic amb aquesta informació, “Groupama” i “Puma”, primer i segon de la flota, havien passat Cap d’Hornos encara que en l’últim informe es troben a unes 300 milles dels espanyols, és a dir, entre 15 i 18 hores.

“Una vegada haguem finalitzat les reparacions, intentarem seguir al màxim. ‘Puma’ i ‘Groupama’ és possible que no avancen massa durant aquestes hores però probablement el seu avantatge siga massa gran com per a atrapar-los abans que arribem a Itajaí”, diu Iker.

No obstant això, res és impossible, i el basc obri un interrogant molt interessant: “Tot i semblant que la distància siga inassolible, la pujada fins Brasil té llocs difícils i probablement l’encreuament d’un anticicló complicat que pot marcar grans diferències i ens fa tindre esperances que hi haja una ‘aturada’, avance i puguem caçar-los. Per què no somiar amb que alguna cosa bona puga ocórrer?”


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?