Inici » Notícies » Esports

El “Telefónica” assaboreix el triomf

27 de Desembre de 2011 No hi ha comentaris
El Telefónica

El “Telefónica” sumava la seua tercera victòria –segona oceànica- consecutiva en la vesprada del 26 de desembre, en creuar primer la línia d’arribada a les 18:57:20 hora espanyola, amb tan sols dos minuts d’avantatge sobre els neozelandesos del “Camper”, segon en aquesta ocasió. En total, el vaixell espanyol va invertir 15 dies i cinc hores a completar el primer tram de la segona etapa de la Volvo Ocean Race, que uneix els ports de Ciutat del Cap (Sud-àfrica) amb Abu Dabi (Unió dels Emirats Àrabs).

Han sigut 15 dies de dur treball fins el “punt A” –final del primer tram de l’etapa, dividida per a evitar la pirateria de l’Índic-, per la qual cosa, com era d’esperar, l’ànim de l’equip espanyol està pels núvols ja que s’assenta com a líder de la volta al món amb escales amb 61 punts, set més que l’equip neozelandès liderat per Chris Nicholson i 25 més que el “Groupama”, tercer classificat en la provisional.

“És una satisfacció haver guanyat. Tot el que hem lluitat s’ha vist recompensat i ara a descansar i a aprofitar la Nit de cap d’any” afirmava un emocionat Pablo Arrarte minuts després de creuar la línia d’arribada.

Final d’infart

No ha sigut un final d’etapa fàcil ni per al “Telefónica” ni per al “Camper amb Emirates Team New Zealand”, que es van ficar de ple en un match race oceànic que finalment es decantava a favor dels espanyols tot i que, això sí, no va ser fins l’últim moment quan es van definir les posicions. Per a Iker Martínez, aquest ha sigut un final “molt apretat perquè en tot moment hem estat molt junts i els intentàvem passar, però ha sigut impossible fins el final perquè els vaixells són molt semblats pel que fa a la velocitat i el que està davant sempre té un xicotet avantatge. Llavors esperàvem alguna errada d’ells, però no la cometien… I al final, quan pensàvem que era impossible, ha arribat el moment. S’ha fet de nit, no hi havia lluna, no es veia la mar i s’han quedat una mica encalmats i hem pogut passar-los”. Sens dubte, una gran satisfacció per a la tripulació espanyola que va lluitar fins escoltar el toc de botzina que els proclamava vencedors del primer tram de l’etapa.

Una jornada d’infart per a l’equip espanyol que, informe a informe retallava posicions fins col·locar-se 0,3 milles per darrere dels kiwis. L’últim informe abans de l’arribada afirmava que ambdós vaixells estaven igualats. El càntabre Pablo Arrarte explicava com van ser aquestes últimes milles en les quals el “Telefónica” es ficava l’etapa a la butxaca: “Va ser al final, en l’últim tram, quan hem aconseguit agafar la ratxa que estàvem buscant. L’hem passat i hem estat pegant-nos tota l’última popa fent maniobres i amb encreuaments. Hem arribat molt justs, però ho hem aconseguit”.

Una etapa diferent

Sense cap dubte, fins ara aquestes han sigut les milles més difícils per a la flota i per al “Telefónica”, que s’ha superat a ell mateix en les condicions més adverses per al vaixell espanyol: les de poc vent.

Poc després d’arribar a port, Xabi Fernández tirava la vista enrere i feia resum d’una etapa que ha deixat la tripulació espanyol exhausta: “L’etapa ha sigut una mica rara, hi ha hagut de tot. En eixir no anàvem molt bé, després vam estar prou dies liderant la flota, però la cosa no va evolucionar com pensàvem i vam arribar a anar últims… Vam anar de darrere cap a davant i crec que hi ha hagut molts moments en què hauríem signat un resultat diferent a aquest. Llavors vam començar a pujar cap a l’equador amb una velocitat que ens va permetre apropar-nos als de davant i ací ja lluites per tot, però és veritat que a meitat d’etapa ho vèiem complicat”.

Per la seua banda, Jordi Calafat feia un balanç tremendament positiu d’aquest primer tram de l’etapa en afirmar: “Ha sigut una mica diferent al que esperàvem. Primer vam anar a buscar un role, un canvi de vent que al final no es va produir i va complicar una mica tota la situació nostra. Vam estar lluitant per la posició de cua un parell de dies però bé, li vam donar la volta a la situació fins aconseguir arribar primers. No està malament”.

Així mateix, el mallorquí ha aprofitat l’ocasió per a traure conclusions sobre el programa de veles en explicar: “Crec que aquest ha sigut el millor tram. Portem dos dies molt interessants de testing amb el ‘Camper’. És complicat perquè la seua forma del casc és diferent al nostre i possiblement en aquestes condicions de vent té una mica més de potencial, però crec que sí, jo crec que ens ha servit prou i de cara a les properes veles que hem de dissenyar ara, la setmana vinent, hem après coses. També hem après coses que hem de millorar per al futur, així que crec que ha sigut tot molt positiu”.

Tercera victòria consecutiva per a l’equip espanyol a la Volvo Ocean Race

Amb aquest nou triomf, el vaixell espanyol suma la tercera victòria consecutiva després de guanyar la primera etapa, disputada entre Alacant i Ciutat del Cap, i la costanera celebrada al país sud-africà; una situació que, en paraules de Calafat és “tremenda”.

Però per a la tripulació de el “Telefónica” la prudència segueix sent la clau i, segons Pablo Arrarte, encara és aviat per a traure conclusions: “Tots els vaixells estan molt igualats i depèn molt de per on naveguen. Nosaltres hem navegat els dos junts tot el temps, hem anat pel mateix lloc i jo crec que això ha sigut una mica el que ha marcat la diferència. Després hem vist que sempre que hem estat el costat d’altres vaixells no és fàcil, mai ha estat fàcil passar a cap vaixell així que qualsevol etapa pot passar qualsevol cosa. Els vaixells que estiguen junts van a estar molt renyits sempre. Dependrà més de per on navegar, sobretot, i de no cometre errors”.

Per a Xabi Fernández, a més, aquesta ha sigut una victòria molt treballada, tal com comentava el bimedallista olímpic: “La clau ha sigut no rendir-nos, no donar-ho tot per perdut perquè ha sigut prou estressant i de vegades feien vindre ganes de pensar que no podíem arribar a passar-los. Hem seguit intentant-ho i intentant-ho i al final hem aprofitat una oportunitat, una ratxa, i els hem passat. Les últimes milles han sigut una bogeria, un autèntic match race i la veritat és que, una vegada ha acabat, ha sigut divertit, però prou estressant”. Per la seua banda, Pablo Arrarte recordava que “Ha sigut el treball de la tripulació, fer cada maniobra, cada stacking en el moment que toca, no descansar quan no es podia descansar i donar-ho tot i després anar pel lloc correcte. Jo crec que una cosa i l’altra van de la mà per estar ací davant”.

Zona de càrrega i descàrrega

Amb una nova victòria –de tram- en el seu caseller, el “Telefónica” suma el 24 punts i no es pot passar per alt que l’etapa en si no ha finalitzat. L’organització de la Volvo Ocean Race, per qüestions de seguretat i davant la pirateria de l’Índic, ha dividit l’etapa en dos trams: el primer, ja disputat i el segon, que es disputarà al golf Pèrsic amb final en Abu Dabi (Unió dels Emirats Àrabs) i en el qual el primer a arribar sumarà sis punts més.

Ara comença tot un procés de càrrega i descàrrega del “Telefónica” –i de la resta de la flota de la Volvo Ocean Race- en un vaixell de càrrega que transportarà els Volvo Open 70 fins la costa de Sharjah, al golf Pèrsic.

Fins aquest moment, l’equip espanyol “Telefónica” aprofitarà per a revisar el vaixell en profunditat davant l’imminent inici del segon tram de l’etapa tal com explicava Pablo Arrarte: “Hem arribat i hem començat a revisar-ho tot, però com aquesta vegada com l’equip de terra no pot ajudar-nos l’hem de fer nosaltres amb el material que portem a bord i nosaltres mateix. Hem començat a reparar allò important i, com no estàs navegant pots fer-ho més còmodament i molt millor. Més o menys tenim el vaixell llest per a la següent etapa”.

Iker Martínez, com era d’esperar, s’ha mostrat preocupat per aquest procés de càrrega i descàrrega ja que no es pot oblidar que “els vaixells estan fets per estar en l’aigua” tot i així, el patró del “Telefónica” té confiança cega en el seu equip: “Les operacions de carregar i descarregar un vaixell són complicades, però tenim ací els xics de l’equip que realment són molt bons en això i confiem molt en ells. Jo crec que tot anirà bé” concloïa el basc.