Esports

El Telefónica arriba a Miami mantenint el lideratge de la Volvo Ocean Race

El Telefónica arribant a Miami

Després de 17 dies, 8 hores, 6 minuts i 38 segons d’etapa, el “Telefónica” finalitzava aquesta matinada la sisena etapa de la Volvo Ocean Race. Després d’unes últimes milles d’infart, el vaixell liderat pel campió olímpic Iker Martínez creuava la línia d’arribada a Miami només 37 minuts després del francés “Groupama”. Amb un quart lloc en aquesta etapa els espanyols arriben a la ciutat nord-americana mantenint-se com a líders de la general, encara que les diferències amb els seus màxims rivals es redueixen a 11 punts pel que fa al segon, “Groupama”, i 15 punts amb el tercer, “Camper with Emirates Team New Zealand”.

“Cal pensar que estem avant, que seguim davant en la classificació, que és important. És la primera etapa oceànica que no estem al podi i espere que siga l’última. A partir d’ací el que podem fer és preparar-nos com ho vam fer per a cada etapa i a per la següent, que va a ser dura i complicada, amb molt de fred i vent, i arribar a Europa per al final. A per la següent!”, declarava el patró Iker Martínez abans de xafar terra després de més de 17 dies en alta mar.

Una vegada més, un final d’allò més apretat

Ahir el “Telefónica” atacava el “Groupama” en la seua lluita per la tercera plaça, la qual cosa tindria les seues conseqüències fins la línia d’arribada. L’oportunitat estava per als espanyols en una de les illes centrals de les Bahames, Illa del Gat, canviant el seu rumb per deixar-la a babord.

La jugada va eixir bé als de Martínez, que aconseguien apropar-se a menys de dues milles dels francesos, encara que no avançar-los. A 50 milles de la línia d’arribada, només cinc milles els separaven.

Unes set hores abans de l’arribada, el vaixell francés es va veure atrapat per un núvol que el va mantindre navegant a poc més de dos nusos mentre que el “Telefónica” avançava a 12 nusos cap a la línia d’arribada, que estava ja a poc més de 25 milles. Semblava que la possibilitat d’aconseguir un nou podi no estava descartada per als espanyols encara que finalment, els francesos aconseguien eixir de l’embús. A les 2.29 de la matinada a Espanya es completava finalment el podi de l’etapa, que anava a parar a les mans de Franck Cammas i el seu equip. El patró francés es va apropar a saludar a Iker Martínez quan aquest encara no s’havia baixat del vaixell, felicitant-lo per la lluita que havien mantingut amb ells.

“Les últimes 300 milles han sigut molt intenses perquè estàvem a set o huit milles de ‘Groupama’ tota l’estona, però el recorregut feia que fóra prou difícil passar-los, ja que en entrar entre els canals de les Bahames, hi havia moltes poques opcions per a fer-ho. Els hem pressionat fins al final. Quasi al final han agafat un núvol i semblava que ens apropàvem, però al final no ha pogut ser”, declarava l’alacantí Pepe Ribes ja a terra.

Per la seua banda, el patró Iker Martínez reconeixia que “el resultat no ha sigut l’esperat, sobretot anant relativament bé fins pocs dies abans d’arribar, on tot estava més o menys controlat, tres vaixells al capdavant, els nostres perseguidors, els francesos, enrere i tot tenia bona pinta”.

“Hem lluitat fins ací però no ha pogut ser. Crec que el resultat no reflecteix l’esforç que ha fet tothom i la qualitat del treball fet, però això és així”, afegia el basc.

“Puma” vencedor de l’etapa. “Telefónica”, manté el lideratge

“Puma” es proclamava vencedor d’aquesta sisena etapa en creuar la línia a les 20.14 hora espanyola (14.14 hora local – 18.14 UTC). Una hora i set minuts després, a les 21.21h a Espanya, feia el mateix el “Camper with Emirates Team New Zealand”, que ha sigut segon.

Després d’un total de sis etapes i cinc regates costaneres, el Team Telefónica segueix en el més alt de la classificació general, seguit de “Groupama” (a 11 punts), “Camper with Emirates Team New Zealand” (a 15 punts) i “Puma” (a 17 punts).

A les 8.00 hora espanyola, “l’Abu Dabhi” estava a menys de 28 milles de l’arribada.

MÉS DECLARACIONS
Iker Martínez, patró

Les últimes milles normalment sempre són molt intenses. Teníem molt a prop el “Groupama”, hem estat lluitant amb ells. Els d’endavant ja se n’havien anat i era impossible agafar-los tret que hi haguera alguna aturada, cosa que no ha ocorregut. I “Abu Dhabi” estava darrere també prou lluny, així que ha sigut una lluita entre els dos en la qual hem estat fins quasi l’arribada. Hem intentat passar-los algunes vegades però no ha pogut ser. Una pena perquè era el més important: haver sigut tercers ací i haver guanyat al “Groupama” haguera sigut un molt bon resultat i no ha pogut ser.

Xabi Fernández, trimmer

El resultat, sempre que no estàs al podi no és bo. Però per això serveixen les etapes bones que hem fet abans i aquest matalàs de punts que teníem. Encara estem davant, això és bó sempre, i ara el que hem de fer és descansar una mica, analitzar el que hem fet i estar preparats per a la següent.

Pablo Arrarte, canya

Les etapes per l’Equador són normalment amb poc de vent i moltíssima calor i ja prepares el vaixell molt lleuger per a aquestes condicions, amb la qual cosa una de les coses que minimitzes també és el menjar. La calor, sabíem que anava a ser així i a patir! Et queixes quan fa fred i et queixes quan fa calor. No hi ha res a fer però jo personalment preferisc la calor, el fred al final és més dur.

Pepe Ribes, capità

L’etapa ha anat prou bé fins que faltaven unes 1.000 milles per a arribar, quan estàvem a unes 20 milles de “Camper” i a unes 40 milles de “Puma”. En aquest moment va haver un tall ja que va entrar un anticicló molt fort i a nosaltres ens va agafar. Vam haver de trabujar i anar a buscar el “Groupama”. Els de davant se’n van anar i els francesos ens van passar. Fins ací va anar tot bé, estàvem còmodes amb els de davant, però un xicotet problema de col·locació no ens ha permés estar hui ací al podi.

CLASSIFICACIÓ ETAPA 6
ITAJAÍ (BRASIL) – MIAMI (EUA): 4.800 milles
Dia 18 – 7.20 hora espanyola – 10 de maig de 2012

1r – Puma Ocean Racing (Ken Read). 17d 1h 13m 59s. 30 punts.
2n – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson). 17d 2h 21m 24s. 25 punts
3r – Groupama sailing team (Franck Cammas). 17d 7h 29m 3s. 20 punts

2n – Groupama sailing team (Franck Cammas), 153 punts
3r – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), 149 punts
4t – Puma powered by Berg (Ken Read), 147 punts
5é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), 58 punts Pendent de finalitzar l’etapa.
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), 25 punts

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?