Esports

El Telefónica aconsegueix el lideratge de l’etapa de la Volvo Ocean Race

El Team Telefónica

Les primeres 24 hores de la vuitena etapa de la Volvo Ocean Race estan sent bones per al “Telefónica” que s’ha col·locat capdavanter de l’etapa amb un avantatge de quasi tres milles sobre el segon classificat, el “Groupama”. Rumb sud-oest, a la trobada de les illes Açores, la flota es manté en un puny ja que més de deu milles separen els cinc primers classificats, encara que el “Telefónica” sembla aguantar la pressió millor que els altres en ser el més ràpid en l’informe de les 12.00 hora espanyola.

Lisboa (Portugal) acomiadava ahir diumenge la flota i després de superar el riu Tajo el “Telefónica” navegava, de nou, en mar obert. “Ja estem de nou a la mar. En aquest cas, en l’oceà Atlàntic direcció Lorient, encara que amb un pas obligat per les illes Açores. L’eixida de Lisboa va ser molt bonica, amb molts vaixells i molta gent que ens animava. Tots desitgem poder dedicar-los una victòria en aquesta etapa, especialment a aquesta ‘marea blava’ que no va parar d’animar” recordava Diego Fructuoso des del vaixell.

Sense pressa, però sense pausa, els espanyols van començar a guanyar milles a un ritme trepidant i a les 00.00 hores el vaixell liderat per Iker Martínez es col·locava líder de la flota després d’un dur mà a mà amb el “Puma” i “l’Abu Dhabi”. A partir d’eixe moment, molts canvis de posicions per darrere de l’equip espanyol que veia com els seus rivals -liderats per Ken Read, Ian Walker i Franck Cammas- s’enfrontaven en una lluita que el “Telefónica” aprofitava per a aconseguir un matalàs de quasi tres milles sobre el “Groupama” -segon a les 12.00 hora espanyola- i de vuit sobre “l’Abu Dhabi”, ara quart. No en va, l’equip espanyol ha aconseguit una mitjana de velocitat que supera els 16 nusos de velocitat en les últimes 21 hores.

Xabi Fernández explicava la situació que es viu actualment a bord del “Telefónica” en una videoconferència celebrada aquest matí: “Per ací tot va bé. Tenim molt bones condicions i anem ràpid així que tot va bé. Ens hem posat capdavanters, la qual cosa fa que ens sentim bé. Ha sigut una bona nit, estàvem molt prop del ‘Puma’ i vam aconseguir passar-los, i ara els tenim dues milles i mitja per darrere. Estem tots molt a prop els uns dels altres així que hem de seguir apretant i ja veurem què passa al final del dia”.

Amb la vista posada a Açores

De moment, la flota al complet manté bons registres en la cursa i el “Telefónica” es col·loca com el vaixell més ràpid de la flota en navegar a 19,5 nusos de velocitat amb vents d’entre 17,5 i 22 nusos del nord-oest, encara que a bord són conscients que és qüestió de temps que la situació canvie radicalment ja que “seguim navegant amb vent encara, però anirà baixant a poc a poc fins superar les Açores. Sembla que el primer que isca de les illes tindrà cert avantatge, perquè després ve prou vent de popa fins l’arribada” recalcava Fructuoso al seu informe diari. Per la seua banda, Antonio “Ñeti” Cuervas-Mons no passava per alt el fet que la flota es trobe comprimida i el canvi que podria donar-se d’un moment a altre en la classificació d’aquesta etapa ja que, tal com recordava el càntabre: “Estem tots els vaixells molt junts; sí és veritat que estem al capdavant, però jo crec que ara el punt clau va a ser Açores, travessar bé la calma d’Açores i ací igual es pot decidir l’etapa”.

“Sembla que podem tindre un bon dia quant a condicions, potser baixe el vent al final del dia però de moment sembla que tant el matí com la vesprada seran bones així que seguim avant i a veure com es van desenvolupant les coses. Estem tots molt a prop i amb quasi tota seguretat hi haurà una compressió aquesta nit, ara a seguir, veure què passa i si podem traure unes milles extres millor que millor” explicava Xabi des del “Telefónica” per a, a continuació, afirmar amb cautela: “Estem intentant fer l’angle més ràpid per al nostre vaixell, I després em fa que anem a tindre unes 24 hores difícils, potser demà o passat.. És clar que el primer que isca de la zona sense vent serà el que tinga més paperetes per a agafar després més distància pel que haurem de lluitar molt en aquestes condicions de poc vent. ‘Abu Dhabi’ va ser el primer en l’etapa anterior, eixint de les zones sense vent molt bé i va aconseguir la victòria. I nosaltres hem d’intentar fer el mateix”.

Poc de vent, poca roba, poc menjar

S’espera que, com a molt, la vuitena etapa de la volta al món s’allargue set dies pel que la tripulació de el “Telefónica” ha pres la decisió de pujar a bord el menor material possible per a, així, alleugerir al màxim el vaixell. Aquesta decisió s’ha pres pensant especialment a la zona de poc vent que serà determinant per al final de l’etapa. Per això, Diego Fructuoso explicava: “Anem prou lleugers de roba i menjar per portar el menor pes possible, així que espere que ningú ho passe malament. De moment tot va bé: el vaixell navega molt ràpid i no hem tingut cap problema”.

Pensant en l’etapa… i en la general

Des del vaixell, Xabi Fernández es mostrava tranquil davant el bon inici d’aquesta etapa per al “Telefónica” ja que, tal com recordava el trimmer basc: “Tot està a les nostres mans i és l’única cosa en la qual podem pensar: seguir donant-ho tot, intentar fer una bona etapa i estar prop del líder el màxim possible. No només és ‘Groupama’, ‘Puma’ està molt a prop també per darrere i l’única forma en la qual podem pensar és a donar-li dur, seguir endavant, intentar guanyar l’etapa i fer-ho bé en la navegació offshore”.

I és que, com concloïa el bimedallista olímpic: “Crec que algú va dir l’altre dia que només queden uns deu o quinze dies navegant, però sembla que encara queda molta lluita”.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 8
LISBOA (PORTUGAL) – LORIENT (FRANÇA): 1.940 milles
Dia 1 – 12.00 hora espanyola – 11 de juny de 2012

1r – Team Telefónica (Iker Martínez), a 1.641,5 milles de l’arribada
2n – Groupama sailing team (Franck Cammas), +2,3 milles
3r – Puma Ocean Racing (Ken Read), +3,2 milles
4t – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +7,8 milles
5é – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +11,4 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), +23,7 milles

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?