Esports

El cicló Atu no es rendeix

L'Estrella Damm d'Alex Pella i Pepe Ribes al Pacífic Sud
L'Estrella Damm d'Alex Pella i Pepe Ribes al Pacífic Sud

El fenomen meteorològic que afecta la flota de la Barcelona World Race, el cicló Atu, convertit ja en borrasca extratropical, segueix dominant els pensaments dels competidors. Especialment influïts per Atu en les seues decisions estan Groupe Bel i Estrella Damm, en sisena i setena posició, que són els que ara mateix naveguen més a prop del fenomen. Els francesos Kito de Pavant i Sebastien Audigane van contactar ahir amb els patrons Pepe Ribes i Alex Pella a bord del vaixell català Estrella Damm, per estar pendents els uns dels altres davant la tempesta. És un exemple més dels valors de la vela oceànica, on sempre s’anteposa la companyonia i la seguretat davant la rivalitat i la competició.

Tots dos vaixells naveguen a unes 500 milles a l’est de Nova Zelanda, amb tot just 45 milles de distància entre ells, segons l’informe de posicions de les tres de la vesprada. El centre de la borrasca està a unes 100 milles al nord i va baixant cap al sud. Aquesta baixa pressió encara té una zona de vents estables d’entre 45 i 60 nusos, que anirà minvant segons es moga cap al sud. En la longitud on es troben l’Estrella Damm i el Groupe Bel els vents podrien moure’s entre els 35 i els 50 nusos, unes condicions fortes però a les quals els patrons de l’Estrella Damm ja s’han enfrontat amb èxit en més d’una ocasió.

Pepe Ribes llançava a les set d’ahir de matí un tweet des de l’Estrella Damm, on advertia de la importància de les pròximes hores per esquivar el pitjor de la borrasca: “Estem a 150 milles al sud del cicló tropical Atu; pròximes hores, crucials” .

L’anàlisi de Jan Santana, director de l’Estrella Damm Sailing Team, anava en la mateixa línia: “Els models meteorològics americà i europeu difereixen una mica en la direcció que prendrà l’Atu, però sembla que el centre els passarà a prop. En el que sí coincideixen tots dos models és que els vents difícilment superaran els 45 nusos. Són igualment condicions dures però Pepe i Alex ja s’han enfrontat a situacions pitjors i han demostrat de sobres que saben perfectament com amarinar el vaixell en aquestes circumstàncies. Més que el vent, el que més em preocupa és que prop del centre d’una tempesta així el mar té molta força, amb onades grans de diferent direcció. És un mar molt confús que fa patir més el material, ja que a causa dels cops secs que provoca el pal i la quilla pateixen independentment de la superfície de vela que portes”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 25 febrer 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 23,7 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.196,7 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.260,9 milles del líder
5. Mirabaud, a 1.420,2 milles del líder
6. Groupe Bel, a 1.704,8 milles del líder
7. Estrella Damm, a 1.750,0 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?