Esports

De tornada a casa amb les espases en alt

Pepe Ribes ja se sent a casa en creuar l'Equador a bord de l'Estrella Damm.
Pepe Ribes ja se sent a casa

Tot i la baixada de la intensitat del vent, el que no disminueix és la tensió al capdavant de la Barcelona World Race. Amb els dos líders de la regata en mode invisible, l’atenció dels focus de la competició recau sobre els tres vaixells que es disputen la tercera plaça del podi. Renault Z.E., Estrella Damm i Neutrogena naveguen en només 140 milles de distància entre ells.

L’Estrella Damm de Pepe Ribes i Alex Pella, quart classificat, continua lluitant per trobar el millor camí entre els ruixats en les calmes equatorials una vegada creuat l’Equador aproximadament a les set del matí hora catalana. El vaixell segueix gestionant la bona navegació dels últims dies en què va aconseguir reduir significativament distàncies amb el tercer lloc i consolidar lleugerament el quart, en previsió de la complexa situació meteorològica en aquestes calmes equatorials. “Acabem de xafar l’hemisferi nord… el nostre, quasi sembla que estem a casa “, escrivia Ribes aquest matí.

La distància al tercer ha tornat a augmentar com era previsible en entrar el Renault Z.E. en els alisis del NE, i és ara de 119,6 milles. S’espera que l’Estrella Damm entre al seu torn aquesta vesprada en aquest règim d’alisis que comença aproximadament a la latitud 2 N. El balanç d’aquest efecte acordió (apropament i posterior distanciament) pot ser prou positiu tant per a Estrella Damm com per Neutrogena, que han reduït la distància amb el Renault Z.E. a quasi la meitat.

“Ací seguim amb vent variable de Doldrums totalment rolat en cada ruixat”, explicava Ribes aquest matí. “Hui hem tingut vent pràcticament de totes les direccions. Seguim amb el joc de per on passar els ruixats nosaltres que anem cap al nord. Ells passen de llevant a ponent, de vegades sols, de vegades en cadenes impossibles d’esquivar “, descrivia el patró. Per això, Ribes concloïa que en aquestes condicions tan inestables és molt difícil fer prediccions: “Potser siga una loteria entre nosaltres i el Neutrogena, ja que pots perdre moltes milles si et quedes parat en un… esperem tindre més números que ells”.

Concentració total i regals inesperats

Així les coses, a bord de l’Estrella Damm la concentració és total, com afirmava Pepe Ribes al seu e-mail aquest matí, en què assegurava no tindre gens de temps per a l’oci o la lectura a bord, a col·lació d’haver trobat amagada una sorpresa , un llibre d’un periodista amic: “No solem tindre estones lliures que no siguen per estudiar la meteo, dormir, reparar o millorar coses, menjar … i si tens més temps lliure, tornar a estudiar i repassar la meteo per buscar algun nus de més o un millor angle que els nostres competidors”.

“En l’última bossa de tres setmanes de menjar algú ens ha ficat un llibre i la veritat és que el normal és que en aquestes últimes setmanes la flota estiguera més separada i igual sí que haguérem tingut oportunitat de llegir una mica… Però no, ací estem tres vaixells a 140 milles, cosa que no fomenta per a res la lectura i el relax a bord”, explicava Ribes.

“El llibre en concret es diu “Cabo de Hornos por babor”, del nostre col·lega Carlos Pich (…) sí que el llegiré segur però quan estiga al meu sofà de casa, relaxat sense pensar en: el radar, el ruixat que ve, quant devem haver caminat en les últimes cinc hores, com podem atrapar el Renault Z.E., com és que el Neutrogena ens ha tret cinc milles en l’últim informe de posicions, com col·locar-nos amb els núvols a la foto de satèl·lit, com afrontem la pujada fins a Gibraltar, com és que el rendiment del vaixell no arriba al 100%, etc., etc., etc. (…) Quan estigua al sofà de casa serà un plaer de lectura”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 25 març 2011 09.00 GMT (10.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3 (en mode fantasma)
2. Mapfre, (en mode fantasma)
3. Renault Z.E., a 2.919 milles de l’arribada
4. Estrella Damm, a 119,6 milles del tercer
5. Neutrogena, a 20,4 milles del quart
6. GAES Centres Auditius, a 475,7 milles del cinquè
… Fins a 10 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?