Reiniciem Benissa: “La Tempesta Glòria i un alcalde absent”

Arturo Poquet i Jorge Ivars amb el president de la Diputació a Fitur

La tempesta Glòria, una de les més potents de les últimes decades, va assotar Benissa entre el passat diumenge 19 de gener i el dimecres 22 de gener. Vents de 130 km/h i ones de 8 metres d’alçada van engolir les platges benisseres i van causar nombrosos danys en el litoral i en infraestructures com el Palau Sant Pere, la Piscina Coberta o un bon grapat de camins.

Un esdeveniment d’aquesta magnitud haguera requerit de forma inmediata una mesa de coordinació presidida per l’alcalde que haguera posat en comú els diferents departaments municipals, forces de Seguretat, bombers i Protecció Civil, per a establir mesures i fixar prioritats per a minimitzar els impactes i restablir la normalitat. No debades, la llei assigna a l’alcalde les funcions de dirigir i adoptar personalment les mesures necessàries en cas de catàstrofe.

Però encara queia la pluja i tot just es començava a fer balanç de danys el passat dimarts 21 de gener, quan l’alcalde Arturo Poquet ja viatjava a Fitur, a despeses pagades, defugint la seua responsabilitat amb el poble de Benissa per a fer-se una foto a Madrid amb el President de la Diputació. Fins dos regidors més del PP s’han unit també a la cita en aquests pocs dies. La seua tornada a Benissa es preveu just hui divendres per a inaugurar el Mercat Medieval.

Estat de la platja de la Fustera després del pas de la tempesta Glòria

Des de Reiniciem Benissa s’observa que la prioritat de l’alcalde Arturo Poquet i dels regidors del PP no és treballar pel poble, sinó utilitzar FITUR com a plataforma per a la seua promoció personal per a fer-se fotos amb els alts càrrecs del seu partit. I això fins i tot, en anys en què es trobaven a l’oposició, com l’aparició d’Arturo Poquet i el regidor Jorge Ivars en Fitur 2018.

Reiniciem Benissa considera que les prioritats són altres, més si cap en una situació excepcional com aquesta. Estar amb la gent de Benissa, coordinar, gestionar, i en definitiva, arromangar-se i fer faena.

Aquest comunicat ha estat remés per Reiniciem Benissa.