La falta de transparència i consens del govern PP+CIBE esdevé dinàmica habitual a Benissa

El govern encapçalat per Arturo Poquet presenta, de manera extraordinària i urgent, un canvi de gestió de les escoles esportives després de setmanes d’inactivitat política.

El govern PP+CIBE va presentar el 8 de setembre, en la comissió informativa de ciutadania, fora de l’ordre del dia i amb caràcter d’urgència, l’encomana a Benissa Impuls de la gestió de les escoles esportives, precipitant un ple extraordinari per al 9 de setembre.

La plataforma ciutadana Reiniciem Benissa es va abstenir en la votació del plenari manifestant la seua disconformitat amb la manera de procedir de l’executiu. La gestió externa de les escoles esportives és un servei municipal que té un cost anual d’aproximadament 175.000 euros, quantia per la qual es considera que la decisió devia haver estat treballada i consensuada prèviament.

Reiniciem Benissa, reivindica un canvi de model en aquesta gestió des de la legislatura anterior i, tot i que ni el govern del PP ni els socis del govern del canvi amb eixes competències hi van estar d’acord, sempre s’ha manifestat al respecte i ha proposat alternatives a aquesta gestió externa. La plataforma ciutadana sempre ha sigut conscient de la possibilitat d’estalvi eliminant intermediaris i celebra que aquest estalvi puga veure la llum.

No obstant això, la plataforma ciutadana denuncia que aquesta proposta haja aparegut de manera urgent després de vuit setmanes d’inactivitat en la rendició de comptes d’aquesta àrea i amb una pressa que impossibilita qualsevol participació dels grups municipals de l’oposició. Això significa que Adriàn Cabrera i Isidor Mollà, regidors de les àrees competents, van tenir cinquanta-sis dies per a comunicar aquesta intenció, portar-ho a debat i crear el diàleg en el qual escoltar i acordar possibles propostes.

Reiniciem Benissa, lamenta que la dinàmica de treball del govern PP+CIBE consistisca a impedir el debat i les aportacions dels grups de l’oposició mentre propagandísticament emfatitzen amb una participació i un consens que, en la pràctica, són inexistents.

L’abstenció de la plataforma ciutadana va ser motivada per la intenció de permetre un estalvi al poble de Benissa, però també evidenciar i denunciar l’opacitat demostrada per l’executiu amb la resta de grups i la poca intenció de diàleg que té aquest govern. Reiniciem Benissa, sempre votarà en benefici de la ciutadania, però sense perdre de vista que la participació i la transparència són pilars fonamentals de qualsevol democràcia.

* Aquest comunicat ha estat remés per Reiniciem Benissa