Comunicat

El BLOC denúncia que la resta de partits no volen debatre una proposta

Pepe Ribes a la proa de l'Estrella Damm
Pepe Ribes a la proa de l'Estrella Damm

La Mediterrània està realment posant a prova l’Estrella Damm Sailing Team en les últimes milles de la volta al món. Això sens dubte farà que Alex Pella i Pepe Ribes assaboreixen al màxim el moment de l’arribada a Barcelona, ??cada vegada més proper quan resten menys de 250 milles per acabar la Barcelona World Race. El vaixell català, quart en la classificació provisional a 130 milles del Renault Z.E., tercer, navega davant les costes de Múrcia després de passar cap de Palos, a una velocitat de prop de set nusos amb vents nord-nord-est d’uns 17 nusos, unes condicions força més agradables que les que els van portar al límit de les seves forces en el pas de l’Estret de Gibraltar i el mar d’Alboran, segons assegurava Pepe Ribes en el seu twitter en la nit de dimecres: “De les últimes 48 hores n’hem dormit dues” . I és que el temporal al sud d’Espanya els ha obligat a fer un dels últims grans esforços, el més gran fins ara, amb contínues maniobres vorejant la costa andalusa per evitar sortir a mar obert, on les condicions eren gairebé impracticables.
Aquest matí, però, Ribes es mostrava molt més recuperat: “He dormit tres hores i em sent molt millor. Hem virat 23 vegades en les últimes 30 hores: molta, molta feina. Ja estem al Cap de Palos”, explicava el patró de Benissa (Alacant).
L’optimisme a bord era patent després d’haver passat aquest dur tràngol, com deixava veure aquesta matinada Alex Pella en un correu electrònic: “Avui (pel dimecres) ha estat un dia més tranquil que ahir. Bé, és una forma de dir-ho, tot és relatiu. Perquè és clar, allò d’ahir va ser de pel·lícula de por “, assegurava el patró barceloní.
Pella va recordar el complicadíssim pas de l’Estret de Gibraltar: “La veritat és que va ser increïble: 45-60 nusos de Llevant, xarxes de deriva, trànsit, visibilitat reduïda, i molt poc espai per a un possible error o problema. Vam estar a punt de no poder passar, però vam enganxar dues rolades (canvis de direcció del vent) bones, que ens van acostar més a la sortida del que era una autèntica ratera”.
Per això, a Pella els 30-45 nusos de dimecres a la costa andalusa li van semblar “gairebé una calma”. “Ens hem passat el dia donant bordades per la costa, des de Motril fins Palos”, explicava el patró de l’Estrella Damm, “veient les cases, les muntanyes, els arbres, els cotxes … Ostres, que ràpid van els cotxes! I quina il·lusió veure cases, gent … vaja, activitat i una cosa diferent que no siguin, núvols, mar, cel, onades, i els números de l’electrònica!”

Amb ganes de veure els seus amics i rivals

“Hem anat seguint amb admiració i sana enveja l’arribada dels nostres companys a Barcelona”, afirmava Pella respecte als patrons del Virbac Paprec 3Mapfre, els dos vaixells que ja han acabat la Barcelona World Race. “Tenim també moltes ganes de veure’ls i de compartir les nostres vivències amb ells”, assegurava.

Però Pella, com Ribes, és un marí de cap a peus i abans de l’arribada espera paladejar les últimes milles de navegació: “Ens queden tot just dos dies de mar: que estrany sona! Cal gaudir al màxim, que això s’acaba”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 7 abril 2011 09:00 GMT (11:00 hora catalana):
1. Virbac-Paprec 3, arribat
2. Mapfre, arribat
3. Renault Z.E., a 123 milles de l’arribada
4. Estrella Damm, a 253 milles de l’arribada
5. Neutrogena, a 588 milles de l’arribada
6. GAES Centres Auditius, a 1.135 milles de l’arribada

… Fins a 10 vaixells en regata

COMUNICAT DEL BLOC DE BENISSA (7-4-2011)

En el ple ordinari d’anit es va viure una situació estranya i no massa comuna,
però que en els últims mesos s’ha repetit ja dos vegades,
la primera en el ple ordinari del 3 de febrer quan també és va fer una espècie d’aliança entre els regidors del PP, del PSOE, del PSD i del CIBE per a votar en contra de la urgència d’una moció presentada pel BLOC de Benissa i així evitar debatir-la. Una moció que demanava que tots els càrrecs públics de l’ajuntament benisser ferem públic el nostre patrimoni personal en la pàgina web municipal, www.ayto-benissa.es, abans i després d’assolir el càrrec de regidor o alcalde. En el següent enllaç al nostre comunicat al respecte ho podreu llegir millor.

En aquesta ocasió, en el ple d’ahir, altra vegada van patir aquesta aliança que evita el debat, entenem que molest i incòmode per a la resta de grups i portaveus municipals. Un debat en aquest cas, que anava encaminat a preservar i posar en valor, el nostre principal actiu, el nostre paisatge, la millor font de riquesa que podem oferir per atraure els turistes que volem que ens visiten cada any. No deixa de ser curiós, que els polítics d’eixos grups s’omplin la boca d’aquestes paraules, però després actuen de manera diferent i contraria al que diuen. Esperem que els ciutadans de Benissa recorden això el pròxim 22 de maig.

Però el que va passar anit encara és més greu que el que va passar al ple de febrer, ja que nosaltres ja van anunciar el passat 21 de març que presentaríem aquesta moció, com podeu llegir en el comunicat. I també ho van explicar en la passada comissió informativa municipal d’urbanisme i medi ambient de data 30 de març en el punt segon que tractava aquest tema, així com van presentar la nostra moció per registre d’entrada el passat 4 d’abril (tres dies abans del ple), així com van facilitar un exemplar de la mateixa a cada portaveu dels diferents grups municipals.

En la moció aportaven, propostes concretes a les determinacions del PRR 26 dins de l’àmbit del nostre territori, com la de configurar el corredor ambiental i cultural de la xarxa hidràulica del barranc del Quisi amb els de Paratella i Santa Anna, pels seus elevats valors naturals i patrimonials que permetrà, a més, la connexió ecològica i territorial amb el Parc Natural del Penyal d’Ifach, així com també establir mesures especifiques de protecció paisatgística per a garantir la salvaguarda de l’àmbit de La Ràpita, Albinyent i l’Alfama front a les possibles agressions d’abocadors, urbanitzacions salvatges i de grans infrastructures com la nova connexió Benissa – Calp paral·lela i que desdobla a la CN-332 que han pogut patir aquestos paratges tan fràgils i valuosos per a Benissa des d’un punt de vista ambiental, cultural i visual. Una moció que va estar redactada per un equip d’arquitectes, un biòleg i un enginyer agrícola.

Lamentablement, com van poder comprovar anit, més enllà dels discursos falsos però ocurrents de la resta de grups sobre aquest tema, alhora de posar en pràctica accions concretes i passar al treball i l’acció, les paraules se les emporta el vent. Molt trist tot plegat.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?