Dimarts pròxim es debat a les Corts la PNL de Compromís perquè s’habilite un consultori mèdic a La Fustera

Roda de premsa de Compromís

El pròxim dimarts 27 de juny és debatrà a les Corts Valencianes la PNL (Proposició No de Llei) de Compromís per a demanar que s’habilite un consultori mèdic a la zona costanera de Benissa obert durant tot l’any i situar-lo a la Casa dels 100 vents de La Fustera. Per a aquesta sessió a les Corts una nodrida representació benissera estarà present en el Parlament Valencià, encapçalats pels dos regidors de Compromís, Xavi Tro i Mari Carme Ronda, altres membres del col·lectiu valencianista benisser, el batle de Benissa, Abel Cardona i el regidor, Manolo Juan, del PSOE, que han estat també convidats per la Coalició Compromís.

Aquesta PNL es va presentar en juliol del 2016 pel diputat de Compromís, Josep Nadal, a petició nostra ja que era un del punts que portàvem en l’apartat Serveis Socials i Salut del nostre programa electoral en la seua fulla número 5. Un any després arriba el seu debat a les Corts, el que demostra com de complicat és el seu tràmit. Volem donar les gràcies també a la Síndic de Compromís a les Corts, Mònica Àlvaro, que a més és la secretària de la Comissió de Sanitat i Consum de les Corts Valencianes i que recordem va visitar Benissa el passat mes d’abril i aquest va ser un dels temes dels que vam estar parlant per la seua urgència i necessitat per al nostre poble i per a millorar la vida de les benisseres i benissers.

És bo recordar que Benissa té unes característiques que el fan especial pel que fa a l’assistència sanitària, ja que tenim una població de vora 11.600 persones (unes 4.000 en la zona costanera) i que a més multipliquen el seu número en estiu, en un terme municipal de més de 69 Km2, concentrant-se sobretot al nucli urbà i a la zona d’urbanitzacions de la costa. Precisament van ser les ciutadanes i ciutadans de Benissa que viuen en aquestes urbanitzacions el motiu de la presentació d’aquesta PNL, en les que viuen benissers i benisseres que poden distar més de 10 km del nucli urbà de Benissa i que a més han de vindre per carreteres que, tot i estar a la zona de costa, són de muntanya amb el que això suposa en dificultat de conducció i augment del temps del trajecte fins al centre de salut del nostre poble o també als serveis d’assistència primària de Teulada o Calp produint un col·lapse en dits Centres de Salut.

Per a Compromís Benissa aquesta és una justa demanda que fa molt de temps que venim reclamant en un nucli important de població en el nostre municipi com és la nostra zona costanera, tal i com ho explicàvem en el nostre programa electoral per a les eleccions municipals del 2015 que volem complir al màxim. Tot i això, evidentment continuem lluitant per revertir la sanitat a la marina alta i convertir-la en una sanitat pública, universal i de qualitat i en eixe sentit portem treballant i portant iniciatives a l’Ajuntament de Benissa i a altres institucions, com ara les Corts, des de fa temps, l’última vegada en el passat ple ordinari de maig en el que gràcies al grup municipal Compromís Benissa és va afegir un punt a la moció de la Xarxa d’Alcaldes i Alcaldesses de la Marina Alta sobre la sanitat pública a la nostra comarca en el que demanàvem l’obertura i posada en funcionament immediat d’aquest Consultori Mèdic a la Fustera obert durant els dotze mesos de l’any.

També cal fer memòria que en juliol de l’any passat, quan és va presentar la PNL a les Corts i en Junta de Govern, on estan representats tots els partits, el nostre portaveu i representant en la mateixa, Xavi Tro, li va entregar una còpia d’aquesta PNL als grups municipals PP, PSOE i Ciutadans, en aquell moment el regidor Isidor Mollà formava part del partit d’Albert Rivera, per a què demanaren als seus grups parlamentaris a les Corts Valencianes el vot afirmatiu d’aquesta Proposició No de Llei i els ho vam recordar també en comissió ahir. Dimarts pròxim sabrem el resultat i vos mantindrem ben informats.