Comunicat de l’Assemblea Animalista de Benissa

Logo de l'Assemblea Animalista de Benissa
Logo de l’Assemblea Animalista de Benissa

Davant la notícia de la propera reunió que es durà a terme dimarts 4 de desembre i que té com a finalitat realitzar una Junta General de Seguretat i una Mesa de Coordinació de protocol sobre la violència de gènere, l’Assemblea Animalista Benissa volem ratificar i recordar la nostra postura envers el tema dels enverinaments produïts els anys 2017 i 2018. En aquesta reunió entre Abel Cardona, alcalde de Benissa, i Maria Araceli Poblador, Subdelegada de Govern de la Província d’Alacant, s’especifica que “l’ordre del dia versarà sobre (…) el balanç de gestió en els cassos d’enverinament caní…” Nosaltres volem remarcar, de nou, que els enverinaments no han sigut només canins, que a banda dels animals domèstics afectats, que han sigut molts i que suposen una gran desgràcia, molta fauna salvatge ha sigut enverinada a causa d’aquests enverinaments massius. A més, a més, cal recordar que aquest fet suposa un impacte en el medi ambient de proporcions que encara es desconeixen. D’altra banda, val a dir que les investigacions apuntaren la culpabilitat de determinats individus, individus que podríem titllar de “terroristes medi ambientals” i que han eixit impunes d’aquesta situació.

Per tots aquests motius, des de l’Assemblea Animalista demanem que, en l’esmentada reunió, es tinga en consideració que els fets produïts els últims anys no són fets aïllats i que no es limiten a uns quants gossos morts. Cal que tant el govern local, com el provincial consideren l’impacte causat en la flora i la fauna del nostre entorn i que es prenguen les mesures necessàries per tal que fets d’aquest caire no es tornen a repetir.