Comunicat de Compromís sobre el tren Gandia – Dénia i el rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat de 2017

Logo de Compromís

En la Junta de Govern d’ahir i a proposta del grup municipal Compromís, l’Ajuntament de Benissa és va adherir per unanimitat al manifest de l’Acord de Dénia que exigeix un tren de la costa de rodalies Gandia – Dénia – Alacant, sense connexió ferroviària des de l’any 1974, al que també és poden adherir els ciutadans a títol personal aprofitant l’enllaç de dalt de la pàgina web www.change.org

A més, una bona part del col·lectiu valencianista benisser assistirà aquest divendres a la concentració en el carrer La Via de Dénia cridant ben fort, VOLEM EL TREN !

Aprovada la Declaració Institucional de Compromís de rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat 2017

A més, en l’últim plenari ordinari de l’Ajuntament de Benissa és va aprovar també a proposta nostra i per unanimitat, una Declaració Institucional de rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat del 2017.

Estos PGE 2017 plantegen una inversió en el territori valencià equivalent al 6,9% del total, quan els valencians i les valencianes representem un 11% de la població de l’estat espanyol. Esta xifra representa un important descens respecte a l’any anterior, quan se situava en el 8%, també per davall dels que ens correspondria, i s’afegeix a un seguit de greuges que ens fa parlar d’infrafinançament constant i sistemàtic almenys des de les tres últimes dècades.

El percentatge que pertoca al País Valencià en els PGE d’enguany suposa que cada valencià rep un total de 119 euros, quan la mitjana espanyola se situa en 185 euros i alguns territoris, com Castella-Lleó, amb 405 euros, quasi ens quadrupliquen. En el cas de les comarques alacantines, el greuge és major, ja que a penes ens toquen 97 euros per habitant.

“Amb l’adhesió a l’Acord de Dénia i el rebuig dels PGE 2017, l’Ajuntament de Benissa, a proposta de Compromís, és planta una vegada més i per unanimitat, contra la marginació històrica que patim, en el que ha de ser només el principi d’un final que no pot arribar fins que aquesta marginació és solucione. Per això mateix també fem una crida a la mobilització ciutadana, com és el cas de la concentració pel tren d’aquest divendres”, ha reclamat el portaveu del grup municipal Compromís a l’Ajuntament de Benissa, Xavi Tro.