Inici » Notícies » Comunicat

Comunicat de Compromís Benissa: “Encara podem reclamar-li a la banca algunes despeses relacionades amb les nostres hipoteques”

8 de novembre de 2018 No hi ha comentaris
Cartell de la concentració a València

Cartell de la concentració a València

Després de conèixer la vergonyosa decisió del Tribunal Suprem posant-se, com sempre, al costat de la banca i en contra de les ciutadanes i els ciutadans, determinant que som els clients qui hem de pagar l’impost d’actes jurídics documentats (AJD), és a dir, que no és pot demanar a la banca la devolució de les quantitats abonades per eixa taxa a l’hora de constituir la hipoteca.

Tot i això, sí es possible encara reclamar algunes despeses de formalització del prèstec, la jurisprudència avala que és pot exigir la devolució dels diners pagats en concepte de notaria, gestoria i registre. Es a dir, vora 1.600 euros de mitjana per hipoteca, una xifra a la que és pot sumar altres 300 euros si tenim una tasació i el banc et va obligar a demanar-ne altra de nova.

Tal i com ens recorden les diferents associacions de consumidors encara és pot reclamar per la via civil aquest impost hipotecari, nomès cal presentar a l’entitat bancaria on tenim la hipoteca una reclamació de caràcter extrajudicial. El client ha de realitzar un escrit sol·licitant la devolució de les quantitats, entregar-la en la sucursal bancària i guardar una còpia segellada pel seu banc, necessitarem la següent documentació:

– Còpia de l’escriptura del préstec hipotecari que degué facilitar-los el banc quan va tramitar la inscripció de l’escriptura. En cas de no disposar d’ella, podran dirigir-se a la notaria on van signar el préstec hipotecari i sol·licitar una còpia.
– Factures de notaria, registre, gestoria. La gestoria o l’entitat bancària ens entrega aquestes factures una vegada ha tramitat el préstec hipotecari. En cas de no disposar de les factures, podran dirigir-se a la gestoria que va tramitar el préstec i demanar còpia de totes les factures. Si la gestoria no ha guardat còpia de tots els documents, llavors hauran de demanar-los de manera individual a la notaria, al registre i a la gestoria.

Habitualment, totes aquestes despeses apareixen engrapades al final de les escriptures de la hipoteca.
En cas que no s’atenga la reclamació extrajudicial i el client vulga recuperar els seus diners, haurà d’acudir a la via judicial.
Des de Compromís Benissa volem recordar també que Benissa compta amb una OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) que te com a funcions la informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets i, entre altres, realitza les següents tasques:

• Recepció de reclamacions i queixes.
• Informació de consultes de consumidors.
• Indicació d’altres centres públics o privats d’interés per al consumidor.
• Realització de campanyes informatives.
• Edició de publicacions.
• Organització i desenvolupament de cursos de formació a consumidors.
• Realització d’activitats de col·laboració amb el sistema educatiu, en matèria de consum.

I esta situada en el mateix lloc que l’OAC (Oficina d’Atenció a la Ciutadania), en la planta baixa del Centre Cultural de Benissa, oberta de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, on ens podran informar també de com fer aquesta reclamació i ajudar en tot el que calga al respecte.

OMIC Benissa, C/Pare Andreu, nº 21 baix – 03720 Benissa
Telèfon: 96 573 00 58 – extensió #253 – e-mail: omic@ajbenissa.es

A més, des de Compromís tenim ben clar que no ens podem quedar de braços creuats mentre segresten altra vegada la justícia i la posen al servei de la banca i recolzem la manifestació per aquest dissabte a les 19 hores davant del Tribunal Superior de Justícia (TSJ) a València i ens sumem també a la manifestació convocada per la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques (PAH) aquest divendres a les 19 hores al Parterre de València.

I també hem registrat una proposició no de llei (PNL) en el Congrés dels Diputats que insta al govern espanyol de Pedro Sánchez a modificar la llei perquè l’impost AJD siga abonat per l’entitat financera i no pel client, en cas de préstecs amb garantia hipotecària. Tal i com ha dit el nostre portaveu al Congrés, Joan Baldoví, demanem al Govern que faça cas “al clam del carrer” i modifique la llei per a garantir la necessària seguretat jurídica.

Font de la notícia: Servei de Notícies d'Infobenissa

Deixa un comentari

http://www.infobenissa.cat/wp-content/themes/infobenissa/