Compromís reclamarà al plenari de la Diputació una investigació sobre la vaccinació de Juan Bautista Roselló

Juan Bautista Roselló

Compromís ha registrat esta setmana Moció de Compromís de la Diputació d’Alacant demanant la dimissió del diputat del PP i batle de La Nucia, Bernabé Cano, per incompliment dels protocols i indicacions de l’Estratègia de vacunació front al Covid-19 en no respectar la prioritat dels grups de risc, que han de ser vaccinats en primer lloc.

Compromís ha acusat el president de la Diputació d’Alacant i del Partit Popular a la província d’Alacant, Carlos Mazón, “d’intentar enganyar la ciutadania evitant demanar per als càrrecs del PP abandonar les institucions mentre ho està demanant als membres d’altres partits”. El portaveu de la coalició a la Diputació d’Alacant, Gerard Fullana, ha destacat que els representants polítics que s’han saltat el protocol de vaccinació “o han dimitit ells o han rebut l’exigència de les seues organitzacions d’abandonar l’acta, tots menys els que depenen del Partit Popular de la província d’Alacant presidit per Mazón”.

En la mateixa moció, la coalició demana una investigació sobre la vaccinació del diputat encarregat del centre Dr. Esquerdo, Juan Bautista Roselló, qui sense ser personal de primera línia o població de risc va ser també vaccinat. Al mateix temps es demana fer extensible la investigació a tots els centres assistencials de la Diputació per a comprovar quants càrrecs i treballadors s’han vaccinat sense ser personal bàsic d’assistència.

La iniciativa conté els arguments literals que la moció signada pel Partit Popular a El Verger i els Poblets, on s’ha reclamat la dimissió dels seus batles per motius encara amb menys agreujants que el de Bernabé Cano.

Compromís ha acusat Mazón de no ser mereixedor del talant que ha demostat l’oposició durant la pandèmia. L’estratègia d’entrebancs al procés de fiscalització de les subvencions al Partit Popular, les revelacions del seu paper central en l’estafa a IFA, l’organització de la moció de censura amb un trànsfuga a Agres i ara l’intent que els càrrecs del Partit Popular no assumisquen responsabilitat per saltar-se les normes de vaccinació evidencien una visió de la política que els valencians hem deixat enrere fa molts anys.