Compromís demana que l’estació de tren de Benissa es renove i remodele

Estació de tren de Benissa

En el ple ordinari del 12 de gener d’enguany el grup municipal Compromís va presentar un prec que denunciava el lamentable estat de degradació de l’estació de Benissa del tren Alacant-Dénia i demanava una actuació a fons que evitara eixa penosa primera imatge que veia la gent que visitava Benissa per mig d’aquest mitjà de transport públic, fruit de la nostra intervenció i del seu debat posterior i acceptat el nostre prec per part de l’alcalde, Juan Bautista Rosselló, el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel García de la Bandera, i el nostre alcalde es van reunir el passat 29 de maig per a analitzar diferents qüestions relacionades amb el servei i les instal·lacions del TRAM en la nostra localitat.

En aquella reunió de treball ambdues parts, Ajuntament i FGV, van valorar millorar les condicions de l’estació del TRAM d’Alacant al nostre poble mitjançant un acord de col·laboració que permetria millorar l’estat i posar en valor l’edifici, ja que l’Ajuntament el destinaria per a ús públic en benefici dels veïns, assumint així el manteniment del mateix.

Posteriorment, el 27 de juliol passat, el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va acordar suspendre la circulació de tots els trens de Dénia a Calp degut a que la via de la linea 9 del TRAM d’Alacant es trovaba molt deteriorada fruit de la poca inversió i l’escas manteniment que ha rebut els últims anys i que és l’únic ferrocarril valencià que manca de sistema de frenat de bloqueig automàtic. El Consell de FGV va esgrimir que el “trenet” no compleix els estàndards de confort i qualitat ni la futura Llei de Seguretat Ferroviària que està redactant el Govern valencià i tot sembla indicar que no tindrem tren fins aproximadament l’any 2.020.

Així mateix la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori iniciarà el pròxim mes de novembre les obres de remodelació i renovació de les estacions de tren de Teulada, Gata i Dénia dins de les inversions del tram Calp-Dénia, amb un plaç d’execució d’un any i una inversió total de 8’1 milions d’euros.

Per tot això, el grup municipal Compromís per Benissa proposarà al ple ordinari de demà l’aprovació d’una moció, si és possible per unanimitat de tots els partits polítics benissers, que conté el següent i únic acord: Exigir a la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori la remodelació i renovació de l’estació de tren de Benissa tal i com es va acordar en la reunió de treball del passat 29 de maig del 2016 entre el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel García de la Bandera, i l’alcalde de de Benissa, Juan Bautista Rosselló, de manera que s’incloga aquest projecte dins dels Pressupostos de la Generalitat del 2017.